tette kontroller på slutten?

DK82

Forelsket i forumet
Flere som har fått beskjed om at man må til legen hver uke de siste tre ukene??
Syns det var litt mye, men går alikevel da, legen vet vel best :)
Har i tillegg vekstestimering denne uka, og var hos lege i dag.

Magen begynner bli stor nå altså. Har lagt ut 38ukers bilde:

http://www.babyverden.no/Forum/Termin--og-barselklubber/2012-Lukket-rom-Dagboker-og-Vare-bilder-krever-innlogging/April-2012/Vare-bilder/April-jentenes-magebilde-trad/1483394T/

come an, få noen flere stoore mager oppdatering ;-)

tror det er ganske vanlig mange plasser :)
eg går til jordmor da :)
La ut magebilde  fra idag nå eg og
38 uker bilde, vi har jo termin samme dag :)

Jeg har også kontroll en dag i uken nå på slutten. skal til legen etterpå :-)

Har gått hver 14 dag de siste gangene, men fra nå av er det hver uke..

Ja, det er vanlig Jeg skal gå en gang i uka nå på slutten. 

Jeg har hatt kontroll en gang i uka en stund, jeg, for å følge med på blodtrykket. Jeg har inntrykk av at det er vanlig med en gang i uka fra uke 37-38. Jeg syns det er betryggende å bli fulgt opp så tett. Nå går jeg til jordmor da, ikke til lege.

Ukentlig kontroll her de siste 3 ukene.
Er vel for å fange opp bl.a svangerskapsforgiftning, som gjerne opptrer på slutten.
Jeg går til lege hver uke nå, samt privat jordmor for akupunktur.

jeg var hos legen i dag, skal til jordmor neste uke også er det lege igjen på termin dagen 10 april.

er egentlig bare 36,38 og 40 om svangerskapet er normalt sa legen i dag :)

Ok, da er det ikke bare meg det gjelder ihvertfall :)

Legen ville jeg skulle inn til han en gang i uken, uavhengig av jordmor. Jordmor har ikke tid til en gang i uken nå på slutten, hun er bare på helsestasjon en gang i uken og den ene uken er hun borte på kurs. Men denne uken var jeg hos lege på mandag, så vekstestimering på sykehuset på torsdag. Neste uke er det lege på mandag igjen også jordmor på torsdag. Så det blir på en måte to ganger i uken disse to ukene.
Men godt å bli fulgt opp "for mye" istedenfor for lite. Men tror jeg hadde hatt litt mer utbytte av jordmor timer der jeg kunne ha snakket mer om fødsel og baby enn jeg kan hos legen kanskje.

Henriettemamma09+12 skrev:
tror det er ganske vanlig mange plasser :)
eg går til jordmor da :)
La ut magebilde  fra idag nå eg og
38 uker bilde, vi har jo termin samme dag :)

Fin mage ja, også så koselig hjemme hos deg! 

Jeg var i uke 35, 36 også i uke 38 igjen. Derfra blir det nok oftere for BT kontroll pga. SF jeg fikk sist. 

Back
Topp