tette igjen trapp, opptrinn

go* mamma*n

Gift med forumet
Vi har en åpne trapp, men ønsker å tette igjen opptrinnene.
Er det noen her som har gjort dette?
trappesnekkeren er ikke veldig positiv da hen mener det ikke blir bra resultat, men jeg er desperat etter å få tettet trinnene[8|]

noen jeg kjenner planlegger å ha teppe i trappa, med teppe mellom trinnene også, så de blir tette. Men de hadde undersøkt pris på det, og det ble visst ganske så dyrt... [&:] Men de har svingtrapp i tillegg - om trappa er rett er det jo en enklere jobb, og sikkert litt billigere. [:)]

Det er uaktuelt å kjøpe ny trapp(den var dyyyr)
Trappa er selvfølgelig sving og det er en krevende jobb å tette den.
Men jeg lever i håpet!!!! er  så lei all dritt som blir på kommoden under trappa*vil ha fine pynteting på den kommoden*
Kanskje flere som har erfaring eller bilder av opptrinn som er satt på etter at trappa er montert[8D]

Jeg brukte no stoffrester jeg ikke fikk brukt, blei faktisk helt okei. Men til sommern SKAL trappa slipes og males!

Stoffrullen kosta 250 og da har jeg mye igjen(den var vel på 5 meter), stiftepistolen kosta 249 og stifter 29 på claes olhson[:)]

Bilder kommer straks, bare sliter litt med størrelsen her..

Før

Etter..

Husk nå bare at alt det støvet og skitten dere nå finner under trappa blir jo ikke borte.. Det legger seg bare andre steder. Selv har vi hvitmalt trapp med tette trinn og den må støvsuges daglig og vaskes et par dager i uka.. Enda ser den hele tiden skitten ut.. M.a.o flytter dere bare problemet et annet sted.. Lurt å tenke igjennom kanskje?

ORIGINAL: Pearl

Husk nå bare at alt det støvet og skitten dere nå finner under trappa blir jo ikke borte.. Det legger seg bare andre steder. Selv har vi hvitmalt trapp med tette trinn og den må støvsuges daglig og vaskes et par dager i uka.. Enda ser den hele tiden skitten ut.. M.a.o flytter dere bare problemet et annet sted.. Lurt å tenke igjennom kanskje?

Vi har 3 pelsdyr, så pelsen legger seg i dotter i hjørnene på trinna, har en sånn trådløs støvsuger som er framme hver dag, nå må også trappa tas, men jeg kan endelig fint bruke all den plassen vi har under trappa. Absolutt verdt det[:D]

ORIGINAL: mitt eget firkløver

ORIGINAL: Virra

Så lur du var da[:D]

Var ganske fornøyd med meg selv da ja, og gubben likte også[:-]!!..
Og kjemplett å forandre utseende på trappa når jeg er lei[;)]

Skru fast pleksiglass under trinnene, så ser det ut som den er åpen ennå og du slipper alt støvet på kommoden [:)]

Vi har også sånn trapp. Tror nok vi må prøve det stofftrikset vi og.

Og selv om man vasker og støvsuger hele tiden, syns jeg det blir fult av støv og lo under trappa. Kan jo ikke ha noe fint stående der...
Er trappa tett, får man jo vasket opp alt skrotet, uten at man skyver det ned under trappa. Det er jo ikke sånn at man tenker at, ja nå detter det ikke ned under trappa, så da trenger vi ikke vaske mer[8|]
Det gjør jo vaskingen lettere at trappa er tett.

ORIGINAL: Vaffelrøra

Skru fast pleksiglass under trinnene, så ser det ut som den er åpen ennå og du slipper alt støvet på kommoden [:)]

Koster ikke plexiglass ganske mye??

Når jeg tetta igjen, var det også for å gjemme det som sto under litt..

vi fikk prisoverslag på å tette igjen trappa, samt å lage vegger, sånn at det ble en liten bod under. Det kom på ca 8000! Svigers har imidlertid tatt på seg jobben med å gjøre det. Gjort det hjemme hos seg selv også - ble veldig bra [:)]

Hva med oss som har rett trapp?? Holder på å skal male trappa nå, men vil ha tette trinn ja!!

Hvordan blir det på baksiden der du har stiftet stoffet?? Like bra? For den siden vises jo like god her[X(]

ORIGINAL: *Precious*

Hva med oss som har rett trapp?? Holder på å skal male trappa nå, men vil ha tette trinn ja!!

Hvordan blir det på baksiden der du har stiftet stoffet?? Like bra? For den siden vises jo like god her[X(]

samme her!

Kjenner til det problemet ja. Vi har også åpen trapp, og det ser helt jævlig ut under trappa, hele tiden! Tar gjerne å støvsuger trappa hver dag, så lenge jeg kan bruke området under trappa til noe fornuftig.
Akkurat nå er ikke økonomien så bra, så vi har ikke sjekket priser, men kommer til å gjøre det når gubben får seg jobb igjen.

vi har også åpne trinn, og mannen til min svigerinne er tømrer/snekker et eller annet - han har peil - sa at det enkleste er å frese ut spor under og på trinnet, og sette inn ei plate som man så maler/beiser i samme farge som trappa..
Vi sliter med knirk og siden trappeleverandøren har gått konk kan vi ikke ta det på noen garanti, og de skruene som man liksom skal kunne stramme opp, de har vi ikke da vår trapp bare er festet i 2 av 3 vegger. [:-]
Så for oss blir løsningen den jeg beskrev over.. Vi er ikke sikre på om vi skal gjøre det, for det er mye tap av lys hvis vi gjør det..

Takk for gode tips og råd!!!
Møkka skal være et sted uansett, men bare ikke på kommoden min[8D]
jeg vil ha en lampe og fine ting under trappa(syntes det er så koselig), men nå nytter det ikke[:@]

jeg får høre litt med gemalen hva han tenker!!
Takk igjen jenter[:D]

ORIGINAL: Virra

Før

Etter..

Stilig!!!!

Back
Topp