Tette eggledere. Laparoskopi?

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
Hei! Jeg er 30 år gammel kvinne med tubefaktor diagnose. Jeg fikk diagnosen etter undersøkelse med kontrastvæske og ultralyd. Heter det hysteroskopi? Da fikk vi beskjed at det eneste muligheten for oss for å bli gravid er IVF. Vi har vært på vårt første IVF forsøk og det vær avbrutt pga lite antall egg tatt ut og dårlig embryo deling. Nå jeg er i tvil om jeg skal ta laparoskopi i tillegg siden de kan ordentlig se hva som skjer i eggledere, livmor osv. og evt fjerne og korrigere det som kan fjernes å korrigeres der for å forbedre vårt sjanser i IVF. Legen mente at hysteroskopien ER en slags laparoskopi, men jeg leser på nettet at det eneste muligheten for bedre oversikt er laparoskopi. Tar jeg feil? Er det noen vits i laparoskopi nå?. Jeg lurer på om jeg skal rett på neste ivf forsøk eller lønner det seg å ta laparoskopi først for å eliminere evt problemer som kan påvirke ivf resultat? Jeg er klar over at sjansen for å bli nturlig gravid etter laporaskopi er svært liten men jeg vil hverfall ungå alt som kan påvirke IVF negativt.
Venter på svar.
Mvh,
E.

Back
Topp