Tette eggledere etter klamydia?

Bringebærpudding

Gift med forumet
Julikulene 2020
for to år siden ble jeg og min kjæreste sammen. Vi tok en sjekk hos lege og begge var snittet av klamydia. Vet ikke hvem som kom inn i forholdet med det. Tok antibiotika for det og var ikke tenkt mer over det. MEN jeg aner ikke hvor lenge jeg eventuelt kan ha hatt det før vi fAnt det ut om det var jeg som tok det med inn i forholdet. Engstelig for om jeg kan ha pådratt meg tette eggledere (mellom ALLE andre bekymringer i pp). Erfaringer? Symptomer på dette?

På forhånd takk :)

Har ikke erfaring selv, men jeg tenker at legen burde gitt beskjed da dere fikk antibiotikaen hvis det var sannsynlig at det hadde gått så langt. Du kan sikkert sjekke det hos gyn :)

Opplevd det samme selv. Gikk så langt at jeg fikk betennelse og spiralen kom ut :o det var helt jævlig for å si det rett ut. Ble sendt på sykehus og fikk tablettkur. Ikke sjekket noe mer etterpå. Skal på GU på fredag så krysser fingrene for at de finner ut hvordan det står til da.

Det er flere år siden men har ikke prøvd på flere barn før nå..

Du kan jo prate med legen om det hvis du er bekymret for det? :)

for to år siden ble jeg og min kjæreste sammen. Vi tok en sjekk hos lege og begge var snittet av klamydia. Vet ikke hvem som kom inn i forholdet med det. Tok antibiotika for det og var ikke tenkt mer over det. MEN jeg aner ikke hvor lenge jeg eventuelt kan ha hatt det før vi fAnt det ut om det var jeg som tok det med inn i forholdet. Engstelig for om jeg kan ha pådratt meg tette eggledere (mellom ALLE andre bekymringer i pp). Erfaringer? Symptomer på dette?

På forhånd takk :)

Min første kjæreste ga meg klamydia etter å ha vært utro. Jeg vet jo ikke om det var fra den ene gangen eller om han var utro flere ganger og ga meg det tidligere, så jeg kan ha hatt det i alt fra en måned til et år. Snakket med gyno om det og såvidt jeg husker var det en måte man kunne sjekke det på men at dette ikke var aktuelt før jeg hadde problemer med å bli gravid og ble henvist til utredning. Nå er dette 10 år siden da og mye har skjedd med legevitenskapen siden det ;)

Om du vet at du får el hver måned (el-test bekreftet med temp) så tviler jeg på at det er et problem.

Klem til deg!

Min første kjæreste ga meg klamydia etter å ha vært utro. Jeg vet jo ikke om det var fra den ene gangen eller om han var utro flere ganger og ga meg det tidligere, så jeg kan ha hatt det i alt fra en måned til et år. Snakket med gyno om det og såvidt jeg husker var det en måte man kunne sjekke det på men at dette ikke var aktuelt før jeg hadde problemer med å bli gravid og ble henvist til utredning. Nå er dette 10 år siden da og mye har skjedd med legevitenskapen siden det ;)

Om du vet at du får el hver måned (el-test bekreftet med temp) så tviler jeg på at det er et problem.

Klem til deg!
Takk for svar! jeg har jo lest en del om dette, og det finnes jo "symptomer" på dette, og de har jeg ikke. Reglemessig syklus på 28 dager og el-tester (strips) som er positive samt el-smerter. Får ikke tempet da jeg jobber til alle døgnets timer. Men under denne pp rekker man å tenke, google og være redd for ALT og lure masse, så da blir det noen tråder :P Veldig glad for å få svar da, så får jeg bare tenke at plutselig klaffer det for oss og :)

Klem <3

Takk for svar! jeg har jo lest en del om dette, og det finnes jo "symptomer" på dette, og de har jeg ikke. Reglemessig syklus på 28 dager og el-tester (strips) som er positive samt el-smerter. Får ikke tempet da jeg jobber til alle døgnets timer. Men under denne pp rekker man å tenke, google og være redd for ALT og lure masse, så da blir det noen tråder :p Veldig glad for å få svar da, så får jeg bare tenke at plutselig klaffer det for oss og :)

Klem <3

Nei ikke sant. Det har slått meg og, hvor utrolig kjipt det skulle vært om det ødelegger for meg nå. Merker jeg kan for lite om dette men jeg tenker at det i hovedsak uansett bare er en som blir tett? Skal vell en del til før begge blir det? Det er klart det halverer jo i så fall antall fertile vindu men alt håp hadde jo langt fra vært ute, om det i det hele tatt skulle være tilfelle.

Jeg synes det høres veldig bra ut for deg jeg og at du ikke trenger å bekymre deg over det (men skjønner utrolig godt at du gjør det!). Oppdater gjerne på hva gyno sier :happy:

Sitter å venter på gyn nå.. gruer meg enormt. Men håper resultatet er bra og at alt er i skjønneste orden :)

Tusen takk! Det gikk så fint så! Cystene er borte og det ser OK ut i forhold til tette eggledere mtp at hun så at jeg hadde hatt eggløsning forrige mnd :D :D Masse egg og fin livmor så det kalles grønt lys det :) Men snakket litt med henne ang klamydia og tette eggledere og hun forklarte det godt synes jeg. Så hvis man har har prøvd en stund (8-10 mnd) uten at det er skjedd noe så hadde hun sjekket eggledere men det er ikke ofte det skjer etter en infeksjon. Heldigvis! :)

Back
Topp