Tette barn

CamillaHE

Glad i forumet
Dere som har to tette...(og dere andre også for den saks skyld):

Kan dere komme med fordeler og ulemper med å ha to tette? Tenker da på at det er under to års aldersforskjell.

Gleder meg allerede til nr to, men vil vente en stund ennå da[:D].  Aller helst vil jeg vente til Adrian blir to år før vi begynner å tenke på nr to, men...[;)]

Jeg har ikke to tette, jeg har 5 år mellom mine barn..
og hvis jeg skal ha en til skal det ikke være mer enn 3 år mellom.
fodelen med 5 år mellom er at jeg har kost meg masse med eldste
hun klarer mye selv, ikke slitt særlig med sjalusi
er vel større sjanse for at de har mer nytte av hverandre når de er tette,
men mer jobb også...

Hmm ja..Det er 20 mnd mellom mine..Jeg ville ha ventet lenger men sånn gikk det ikke..hehe..Vel jeg synes nok det er litt for tett for hun forstår ikke konsekvensene av ting..jeg må vokte lillegutt som en hauk. Hun kaster ting på han og putter ting i munnen når hun får sjans så det er veldig slitsomt..De kan aldri være i samme rom alene uten tilsyn. Men de får nok mye glede av hverandre etterhvert [:D] 
Ikke er hun sjalu. Det trodde helsesøster hun var for liten til..[:)] Men skal jeg være ærlig så finner jeg mere negative ting enn positive med å få de tett..hehe

er 22 mnd mellom de eldste,og da var det ett slit,var avhengig av lekegrinden,uten den kunne jeg ikke sette på en maskin engang (fare for att hun slo/koste litt mye osv)
Er MYYYYE mer kos og mindre stress no når det er 3 år mellom mellomste og babyen,no koser vi oss[;)][:)]

Her er det jo et og et halvt år mellom de to minste. Det går kjempe fint. Her leikegrinn så jeg kan trygt gå en tur på badet for å vaske klær. Ellers prøver jeg å få gjort ting mens den ene sover og bruker resten av tiden på å kose med de egentlig. Jeg ser bare fordeler med å ha de tett. De blir jo kjempe glad i hverandre. Det er klart det er litt styrete i starten når de er små, men det får man jo tilbake når de blir større. Mine sover ikke om natten, så da kan jeg glede meg til de blir fire fem år og jeg kan sove igjen. Ville ikke hatt det anderledes.

mellom seline og sander er det 2 og et halvt år.
synes det er perfekt!

seline er såpass stor, så ho klarer mye selv. ho kler på seg selv osv..

ho kan nok bli litt sjalu innimellom, men det blir jo alle - i liten el stor grad[;)] 
seline er stor nok til å skjønne at sånn og sånn kan man ikke gjøre med babyen, så her går det veldig fint!

ho er ikke så interessert i han ,men det kommer etterhvert , da blir de nok gode leke-kamerater[:D]

Back
Topp