Tett

Ingrid Helene

Lykkelig mamma til Gabriel <3
Flere som kjenner seg mer tett i nesen nå etter de er blitt gravide ?
Har blitt enda mer tett nå etter jeg ble gravid, og absolutt ingenting funker..... Verken å snyte seg eller nesespray....

Noen som har tips?

Flere som kjenner seg mer tett i nesen nå etter de er blitt gravide ?
Har blitt enda mer tett nå etter jeg ble gravid, og absolutt ingenting funker..... Verken å snyte seg eller nesespray....

Noen som har tips?

Uff, ja, helt sykt også! Våknet bare slik en dag og fikk ikke puste gjennom nesen.. Trodde jeg hadde fått akutt bihulebetennelse :S har brukt nesespray fra zymelin og ortrivin siden.. Bestemte meg for det siden det er så mange andre plager i graviditeten så gidde jeg ikke la meg irritere over det som kan gjøres noe med..

De sprayene jeg nevnte funker bra på meg :) du kunne også prøvd et sånt "horn" som man får på apoteket som man blander varmtvann og salt i og skyller gjennom nesen? :) er det legen anbefaler i allefall :) funker ikke så bra på meg..

Jeg er også tett i nesen og forkjølet i tillegg. Litt plundrete når jeg må velge mellom å nyse, hoste eller puste :P

Uff, ja, helt sykt også! Våknet bare slik en dag og fikk ikke puste gjennom nesen.. Trodde jeg hadde fått akutt bihulebetennelse :S har brukt nesespray fra zymelin og ortrivin siden.. Bestemte meg for det siden det er så mange andre plager i graviditeten så gidde jeg ikke la meg irritere over det som kan gjøres noe med..

De sprayene jeg nevnte funker bra på meg :) du kunne også prøvd et sånt "horn" som man får på apoteket som man blander varmtvann og salt i og skyller gjennom nesen? :) er det legen anbefaler i allefall :) funker ikke så bra på meg..

Har lest at gravide ikke skal bruke slike nesesprayer ? :/
Har forsøkt salt varmvann før uten at det hjalp så mye....
Men leste også på nett at det kan hjelpe å ha hodet lengre opp når en sover.... Tenker å prøve ut det:)

Har lest at gravide ikke skal bruke slike nesesprayer ? :/
Har forsøkt salt varmvann før uten at det hjalp så mye....
Men leste også på nett at det kan hjelpe å ha hodet lengre opp når en sover.... Tenker å prøve ut det:)

Det står i pakningsvedlegget om man kan eller ikke.. De anbefaler jo ingen å bruke de fast, men jeg tar heller konsekvensen av det enn å være så tett! :) prøv det, anbefaler jo ikke å begynne med disse, for er man først begynt klarer man seg ikke uten! Og bruker man de for lenge kan man bli nødt til å operere slimhinnene i nesen for å slippe å bruke den hver dag.. Det måtte jeg når jeg var litt yngre.. Så det anbefales ikke, men er det eneste som funker på meg, så får heller tåle de konsekvenser det får :) :)

Huff... Får se litt, har en saltvannsspray som jeg bruker på kvelden... Det er da det er verst :(
Blir det ikke bedre, tror jeg at det er greit å prøve en av de andre :P
Men takk for tips :)

Back
Topp