Tett nese...

x1xTrallemor

Glad i forumet
Babyen min (8 uker) har tett nese, har hatt det en god stund nå... Eller, hun får puste, men det surkler oppi der, og hun puster tungt ut og inn, og virker som hun irriterer seg over det.[&o]
Skal man gjøre noe med det? Feks, finnes det "babynesespray"? Saltvannsnesespray? Trenger man dra til lege for tett nese?
Sikkert tette spørsmål, ja... Men jeg vet jo ikke, så...
Flere som har hatt/har babyer med tett nese?

Jeg prøver å få ut noen av busene iallefall men ingen har vært veldig tette enda. Har hørt at brystmelk skal hjelpe mot mye, kanskje de hjelper mot tett nese også? 

jeg pleier å sprute litt brystmelk inn, eller saltvannsdråper å bruge nesesugeren etterpå. funker veldig bra her!
eller at du drypper mm eller saltvannsdråpene inn før du ammer! [:D]

Pøs på med saltvann, i 1 ml sprøyter! de små kan ikke få for mye av det... og om snørret "blaffrer" inni der om du skjønner, har jeg funnet en måte som funker her- baksiden på en hårnål, da får man pilla ut mye skal jeg si deg[;)]
lykke til og god bedring!:)

Jeg bruker saltvannsdråper,og det funker sånn passe.Hr også prøvd baksiden på en hårnål,og det var genialt:) Brukte nesesuger til Magnus når han var baby å den funket kjempebra for det var lang tynn tupp på den. Men den jeg kjøpte til Even virka ikke i det hele tatt siden det var såpass "brei" åpning på den att den ikke gikk inn i nesa.

Jeg bruker saltvannsampuller der jeg drypper godt inn i hvert nesebor (0.5 ml i hvert ca). Så går det noen sekunder før Julia begynner å nyse [:D] Spesielt om morgenen kommer det ei svær bøgge [8D] sikkert godt å bli kvitt den tenker jeg [:)]

saltvannampull og Q-tips etterpå[;)]

Er dette noe man kjøper på apoteket? I så fall blir det en tur dit i morgen!
Tusen takk for svar, jenter!![:D]

matbutikker selger også, iallfall meny

Jeg har hørt av HS at man ikke skal pelle de små oppi nesa med q-tips ol jeg..... Noen flere som har hør dette?
Vi bruker saltvann så komme som regel busene ut etterhvert!

ORIGINAL: Mayane

Jeg har hørt av HS at man ikke skal pelle de små oppi nesa med q-tips ol jeg..... Noen flere som har hør dette?
Vi bruker saltvann så komme som regel busene ut etterhvert!

Sign!

Har to gutter som kom i januar istedenfor i februar så merker jeg sniker mere og mere inne hos dere januarjentene "Hei hei!!"

Mine gutter har vært tette i nesa i over ei uke nå, og jeg har valgt å ikke ringe til lege så lenge "allmenntilstanden" er grei og de ikke har feber.
Det trenger ikke være forkjølelse og snørr, men faktisk melk - fordi babyene er så tette i nesegangene.
Jeg bruker saltvann og buseballong, det funker kjempefint!

Lykke til[:)]

Det fås kjøpt Rhinox nesespray for barn fra 0-2 år på apoteket, bruker det på min. Han har vært tett i nesa og surkler litt i han, mye slim, i neste ei uke nå. Har hatt i han slik nesespray for at han skal få sove bedre om natten, så han har fått en dusj i hvert nesebor før siste amming. [;)]

Ellers har jeg sprayet med saltvann, for så å suge ut med nesesuger etter noen minutter. Deretter har jeg dryppet inn mm. [:)] En annen ting som får fart på busene er å dusje med han, da damper det jo litt selv om ikke vannet er mer enn passe varmt, da kommer det ut buse i massevis etterpå. [:D]

Gutten min har også tett nese, innimellom faktisk..vi bruker otribaby saltvanns nesespray som man får kjøpt overalt..så går det en halvtime ca, så kommer det en gedigen buse ut av hvert nesebor[:D][:D][:D] Fikk sjokk første gang jeg så en.. Men, der må du være kjapp  med papir, nesesuger el pinsett for å få tak i dem ellers drar de busene inn på neste innoverpust[;)]  [:D][:D][:D]

Gutten min har vært tett i over 2 uker nå.. har brukt morsmelk og otribaby saltvannsdråper.. Å det har funka bra her... Men de siste dagene har han blitt mye tettere, surklete og har pustestopp pga nesa er så tett, så jeg dro på legevakta med han i dag.. For synes det er så ekkelt når han slutter å puste, så er det greit å få utelukket RSvirus og slike ting... Fikk beskjed om å fortsette med saltvann og morsmelk.. Ikke bruke noe annet... Å fikk han feber,sluttet å spise og ble slapp,så skulle vi komme at med engang...

Back
Topp