Tett nese

Feb24

Flørter med forumet
Jenta vår er tett i nesen. Hun er rett over 3 uker. Det surkler og jeg hører det. Vi drypper saltvann ved behov. Har prøvd otribaby sin nesesuger, men føler det hjelper i 2 min før jeg må gjøre det på nytt. Til nå har det funket med bare saltvann før amming.
Hverken mor eller barn liker den sugeren..
Blir dårlig med søvn på natten, spesielt da rommet er litt kaldere enn det vi har i resten av huset på dagtid.

Har dere noen erfaringer/tips?
 
Virkar som at dei fleste babyar er av noko grad tett i nasa om dagen. Nasegangane deira er veldig små, so skal lite til.
Her har ho vore småtett i nasa i sikkert snart ein mnd. Skyller med saltvatn og bruker nasesugar etterpå. Har og heva hodeenden på senga.
Ammar du kan du og spurte melk i nasa!

Og ha lav terskel for å ringe lege om du er bekymra!

Men so lenge baby har våte bleier og ikkje veldige pustevansker, går det nok fint :)
 
Som Abderitt over sier.
Fikk også tips om å dryppe morsmelk i nesen :woot: vi har ikke prøvd dette da det ikke virker som det er plagsomt for lille med litt tett nese. Vi dryppet saltvann den dagen det var verst og virker som det løsnet litt opp og snørr kom ut i åpningen ;) men morsmelk skal vist hjelpe på litt forskjellig (hørt fra venninner med barn, mor, tanter, helsesjukepleieren og fastlegen:cool:)
 
Morsmelk i nasen og sug ut med nesesuger, er nok ikkje noko anna som er mest effektivt og skånsomt iallefall. Ville iallefall vært forsiktig med å skylle gjennom med sprøyte.

Men ja, nasesugaren oppleves ganske heftig, så forstår det ikkje e så kjekt❤️ jevnlig med morsmelk løyse uansett godt opp, så mulig det kan være nok ❤️
 
Takk for gode råd! Har prøvd det meste. Går i saltvann og nesesuger her. Prøvde morsmelk, men da begynte hun å smatte som om hun skulle ha mat :laughing002 Hun er heldigvis på bedringens veg nå :Heartpink
 
Back
Topp