Tett nese..

Tredjegullpåvei

Andre møte med forumet
Hei ☺️

Er det noen andre som er plaget med tett nese? Jeg er ikke forkjølet eller allergisk, men går med nesten konstant tett nese.. og nyser og nyser. Det er jo på grunn av slimhinnene som utvider seg. Men jeg er redd for å bli avhengig av nesespray. Jeg prøver saltvannsspray, men den hjelper lite..
Og i disse koronatider er det ikke alltid like gøy å gå med tett nese eller å nyse
Noen som kjenner seg igjen eller noen tips:angel8

Hei ☺️

Er det noen andre som er plaget med tett nese? Jeg er ikke forkjølet eller allergisk, men går med nesten konstant tett nese.. og nyser og nyser. Det er jo på grunn av slimhinnene som utvider seg. Men jeg er redd for å bli avhengig av nesespray. Jeg prøver saltvannsspray, men den hjelper lite..
Og i disse koronatider er det ikke alltid like gøy å gå med tett nese eller å nyse

Jeg har også litt rennende og tett nese om dagen, og også ganske vondt i øya:wideyed: De svir og renner. Har egentlig ikke gjort så mye med det selv, men er litt plagsomt ja. Jeg pleide å bruke en litt kraftig saltvannsspray før. Husker ikke hva den heter, men er sånn ganske stor flaske med ganske kraftig stråle. Synes den hjalp veldig før, så vurderer å prøve igjen.

Hei ☺️

Ja det er helt vanlig at gravide har tett nese :)

Kjenner meg veldig igjen! Ingen gode tips dessverre, for jeg hater å sprute ting opp i nesa :laughing021 Hørtes veldig rart ut men :dance011

Jeg har også litt rennende og tett nese om dagen, og også ganske vondt i øya:wideyed: De svir og renner. Har egentlig ikke gjort så mye med det selv, men er litt plagsomt ja. Jeg pleide å bruke en litt kraftig saltvannsspray før. Husker ikke hva den heter, men er sånn ganske stor flaske med ganske kraftig stråle. Synes den hjalp veldig før, så vurderer å prøve igjen.
Vil du skrive hva den heter den sprayen når du finner den igjen?

Jeg er kjempe tett i nesa og nyser titt og ofte. Er ikke syk utenom, og legen min sa at det var ett typisk tegn på graviditeten. Ikke noe å bekymre seg for! Bruker ikke nesespray da, hater også den "spruten" opp i nesa, da får jeg heller snyte meg oftere :hilarious:

Jeg er kjempe tett i nesa og nyser titt og ofte. Er ikke syk utenom, og legen min sa at det var ett typisk tegn på graviditeten. Ikke noe å bekymre seg for! Bruker ikke nesespray da, hater også den "spruten" opp i nesa, da får jeg heller snyte meg oftere :hilarious:
Da er du litt heldig som har noe å snyte.. for hos meg er det bare tett uten å få ut noe innhold

Veldig tett i nesa og nyser støtt og stadig:arghh: føler jeg er i ferd med å bli gal:hilarious:

Tett nese og nysing her også! Har vanligvis små, «uskyldige» nys, men nå som jeg er gravid klarer jeg ikke å nyse vanlig fordi det strekker og gjør så vondt i magemusklene, så nå blir hvert nys et stort, ufrivillig brøl :confused:

Jeg nyser og nyser og er veldig snørrete. Er allergisk, men ekstra ille nå i graviditeten! Ganske slitsomt og ingenting som hjelper. Ikke så mye hjelp i allergimedisinen engang (har rådført meg med både lege og jordmor angående medisinbruk).

Hos meg så er jeg generelt tett, gjerne det ene neseboret som tetter seg. Men på kvelden er det ekstra tett, da blir jeg gjerne litt tungpustet også. Og får noen skikkelige nysekulero_O Slik har jeg vært minst en måned, jeg er i dag 14+4.
Jordmoren min «trøstet» meg at dette er normalt og at det er noen som går slik hele svangerskapet :excited001

Jeg fikk tre nysekuler på jobb idag, da ropte 4 åringen "koronaaaaa" og peika :joyful: Neida, bare baby i magen sa jeg...."nyser babyen" spurte 4 åringen :joyful:

Jeg er også tett i nesen, som regel en gang midt på dagen og rett før leggetid. Jeg MÅ bruke nesespray for jeg får ikke ut noe ved snyting, og det fører til at jeg blir helt tørr I munnen og halsen som igjen fører til at jeg får ekstrem hodepine og det kan skade tennene :yuck: spiller ingen rolle hvor mye vann jeg drikker I løpet av en dag. Sånn har jeg hatt det siden uke 6, er I uke 12+6 idag.

Nevnte dette til jordmor, hun sa det var helt greit å bruke Otrivin 1-2 ganger om dagen og at det ikke skulle være avhengighetsskapende eller skadelig for barnet. Jeg hater nesespray :wtf:

Back
Topp