Tett nese

2022baby

Forelsket i forumet
Septemberhjertene 2018
Marshmallows 2022
Noen fler her som sliter med tett nese? Jeg har vært tett i nesa de siste 6 ukene og er skiiiiit lei. Hørt at hvis man først har fått det i svangerskapet så kan man forvente å ha det til man føder....[emoji33]

Har noen tips mot tett nese? Jeg er nødt til å bruke en spray med otrivin før jeg legger meg, ellers får jeg ikke sove. Blir helt tørr i halsen og munnen om jeg puster med munn.

Hei jeg har sluppet unna denne gangen. Forrige graviditet var jeg helt tett i nesen fra jeg ble gravid til ungen var født. Jeg brukte saltvann. Hater alt av nesesprayer, men måtte bruke saltvann hver dag. Vet ikke om det kan hjelpe noe å skylle nesen kanskje?

Tett og veldig sår nese!! Kjøpt rhinoil nesespray(sesamolje) etter tips her inne, og den hjelper litt!

Samme her. Det er fordi jeg har influensa da, håper virkelig det forsvinner etterhvert og ikke vedvarer. Må også ta otrivin to gang for dag. Kjøpte meg saltvannspray og prøvde, men det hjalp ingenting :( Får jo dårlig samvittighet fordi at det ikke er sikkert otrivin er bra for fosteret, men jeg må puste..

Skyll med physiomer saltvannsspray. Denne gir et ordentlig trykk ift til andre saltvannsnesesprayer.
Får skylt gjennom systemet [emoji106]

Jeg har vært forkjøla en runde så langt, ellers klarer jeg meg fint heldigvis.

Vær veldig forsiktig med å bli avhengig av nesespray (med virkestoff)! Det må ikke brukes utover det som står i pakningsvedlegget

Bruk heller nesehorn til å skylle nesen, samt saltvannsspray, og neseolje for å slippe tørr nese. Og spør på apoteket, de har masse utvalg i forskjellige saltvannssprayer og de sjekker alltid nøye opp når man er gravid.

Ellers syntes jeg zycomb nesespray er mer meffektiv enn otrivin, men bruker det bare et par dager på rad.

Ble operert både i bihuler og nese og fjerna polypper for noen år siden så etter det har jeg ikke hatt det så ille, men vet hvor fælt det er å gå lenge med tett nese. Måtte bruke kortisonspray i mange år før operasjonen.

Hei jeg har sluppet unna denne gangen. Forrige graviditet var jeg helt tett i nesen fra jeg ble gravid til ungen var født. Jeg brukte saltvann. Hater alt av nesesprayer, men måtte bruke saltvann hver dag. Vet ikke om det kan hjelpe noe å skylle nesen kanskje?

Har prøvd å skylle og bruke saltvannnesespray, er fortsatt klin tett etterpå [emoji22]

Jeg har vært forkjøla en runde så langt, ellers klarer jeg meg fint heldigvis.

Vær veldig forsiktig med å bli avhengig av nesespray (med virkestoff)! Det må ikke brukes utover det som står i pakningsvedlegget

Bruk heller nesehorn til å skylle nesen, samt saltvannsspray, og neseolje for å slippe tørr nese. Og spør på apoteket, de har masse utvalg i forskjellige saltvannssprayer og de sjekker alltid nøye opp når man er gravid.

Ellers syntes jeg zycomb nesespray er mer meffektiv enn otrivin, men bruker det bare et par dager på rad.

Ble operert både i bihuler og nese og fjerna polypper for noen år siden så etter det har jeg ikke hatt det så ille, men vet hvor fælt det er å gå lenge med tett nese. Måtte bruke kortisonspray i mange år før operasjonen.

Ja skal kjøpe litt forskjellig. Neshorn, skyll og saltvann har så langt ikke fungert men takk for tips [emoji4]

Back
Topp