Noen andre her inne som plages med tett nese i forbindelse med graviditeten?
Har dere i såfall noen tips? Vil ikke bruke nesespray og bli avhengig av det...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg sliter med d.. bruker kunn saltvann.. funker såppas att jeg får pustet[emoji23][emoji23]
Jeg bruker spray, men fikk beskjed av legen å skaffe meg slik skylle horn
Jeg er det konstant og var det konstant i forrige graviditet også. Fikk klarsignal fra legen min på at det var helt OK å være "avhengig" av nesespray i graviditeten. Fra dagen etter fødselen var nesa helt åpen igjen og jeg trengte ikke bruke den lenger. Men jeg brukte den hver dag i månedsvis, ellers hadde jeg ikke fått sove, og dessuten får jeg forferdelige bihulebetennelser om jeg går med tett nese over tid, så det var det minste av to onder. Nesespray virker kun lokalt, og det var null problem å slutte etter graviditeten. Jeg har også brukt i lenger enn 7 dager andre ganger, hvis jeg har vært plaget av kraftige og langvarige forkjølelser, opp til 2-3 uker. Er aldri noe problem å slutte igjen etterpå. Nesespray er helt ufarlig for babyen. Viktig at du får sove, og det er fint om du unngår bihulebetennelse og må ta antibiotika osv. Det er verre for babyen (ikke farlig, men det kan ødelegge tarmfloraen din og indirekte gå utover babyens bakteriekultur)Noen andre her inne som plages med tett nese i forbindelse med graviditeten?
Jeg sliter også med tett nese, særlig plagsomt om natta. Prøver å ikke bruke nesespray hele tiden, men om jeg blir forkjøla blir jeg avhengig av det leeenge før jeg klarer å slutte.
Har brukt sånn nesehorn før, men jeg haaaater Det! Synes det er sååå ekkelt, og saltvannspray synes jeg ikke hjelper noe som helst. Dessuten er det vel slimhinnene som er hovne, og da er det vel ikke så mye saltvann kan hjelpe.
På natten og morningen, så gir det seg på dagtid.
Jeg har også tett nese hele døgnet. Og masse slim i halsen. Harker og snyter meg konstant.Tar ikke noe for det. Håper det blir bedre snart
Jeg er det konstant og var det konstant i forrige graviditet også. Fikk klarsignal fra legen min på at det var helt OK å være "avhengig" av nesespray i graviditeten. Fra dagen etter fødselen var nesa helt åpen igjen og jeg trengte ikke bruke den lenger. Men jeg brukte den hver dag i månedsvis, ellers hadde jeg ikke fått sove, og dessuten får jeg forferdelige bihulebetennelser om jeg går med tett nese over tid, så det var det minste av to onder. Nesespray virker kun lokalt, og det var null problem å slutte etter graviditeten. Jeg har også brukt i lenger enn 7 dager andre ganger, hvis jeg har vært plaget av kraftige og langvarige forkjølelser, opp til 2-3 uker. Er aldri noe problem å slutte igjen etterpå. Nesespray er helt ufarlig for babyen. Viktig at du får sove, og det er fint om du unngår bihulebetennelse og må ta antibiotika osv. Det er verre for babyen (ikke farlig, men det kan ødelegge tarmfloraen din og indirekte gå utover babyens bakteriekultur)
Jeg er det konstant og var det konstant i forrige graviditet også. Fikk klarsignal fra legen min på at det var helt OK å være "avhengig" av nesespray i graviditeten. Fra dagen etter fødselen var nesa helt åpen igjen og jeg trengte ikke bruke den lenger. Men jeg brukte den hver dag i månedsvis, ellers hadde jeg ikke fått sove, og dessuten får jeg forferdelige bihulebetennelser om jeg går med tett nese over tid, så det var det minste av to onder. Nesespray virker kun lokalt, og det var null problem å slutte etter graviditeten. Jeg har også brukt i lenger enn 7 dager andre ganger, hvis jeg har vært plaget av kraftige og langvarige forkjølelser, opp til 2-3 uker. Er aldri noe problem å slutte igjen etterpå. Nesespray er helt ufarlig for babyen. Viktig at du får sove, og det er fint om du unngår bihulebetennelse og må ta antibiotika osv. Det er verre for babyen (ikke farlig, men det kan ødelegge tarmfloraen din og indirekte gå utover babyens bakteriekultur)
Har hatt tett nese siden testen lyste positiv. Noen ganger er det potte tett, mens andre ganger kan jeg puste men nesa føles trang. Blir til at jeg puster med munnen når jeg sover, men våkner da flere ganger om natten med tørr munn. Har snytt på meg neseblod i halvsøvne noen ganger i ren desperasjon. Det skal ikke være lett