Tett nese :(

Mamma til to gullgutter

Elsker forumet
Junilykke2018
Noen andre her inne som plages med tett nese i forbindelse med graviditeten? :(
Har dere i såfall noen tips? Vil ikke bruke nesespray og bli avhengig av det...

Jeg sliter med d.. bruker kunn saltvann.. funker såppas att jeg får pustet[emoji23][emoji23]

Jeg sliter også med tett nese, særlig plagsomt om natta. Prøver å ikke bruke nesespray hele tiden, men om jeg blir forkjøla blir jeg avhengig av det leeenge før jeg klarer å slutte.

Har brukt sånn nesehorn før, men jeg haaaater Det! Synes det er sååå ekkelt, og saltvannspray synes jeg ikke hjelper noe som helst. Dessuten er det vel slimhinnene som er hovne, og da er det vel ikke så mye saltvann kan hjelpe.

Jeg har også tett nese hele døgnet. Og masse slim i halsen. Harker og snyter meg konstant.Tar ikke noe for det. Håper det blir bedre snart :-)

Noen andre her inne som plages med tett nese i forbindelse med graviditeten? :(
Har dere i såfall noen tips? Vil ikke bruke nesespray og bli avhengig av det...
Jeg er det konstant og var det konstant i forrige graviditet også. Fikk klarsignal fra legen min på at det var helt OK å være "avhengig" av nesespray i graviditeten. Fra dagen etter fødselen var nesa helt åpen igjen og jeg trengte ikke bruke den lenger. Men jeg brukte den hver dag i månedsvis, ellers hadde jeg ikke fått sove, og dessuten får jeg forferdelige bihulebetennelser om jeg går med tett nese over tid, så det var det minste av to onder. Nesespray virker kun lokalt, og det var null problem å slutte etter graviditeten. Jeg har også brukt i lenger enn 7 dager andre ganger, hvis jeg har vært plaget av kraftige og langvarige forkjølelser, opp til 2-3 uker. Er aldri noe problem å slutte igjen etterpå. Nesespray er helt ufarlig for babyen. Viktig at du får sove, og det er fint om du unngår bihulebetennelse og må ta antibiotika osv. Det er verre for babyen (ikke farlig, men det kan ødelegge tarmfloraen din og indirekte gå utover babyens bakteriekultur)

Jeg sliter også med tett nese, særlig plagsomt om natta. Prøver å ikke bruke nesespray hele tiden, men om jeg blir forkjøla blir jeg avhengig av det leeenge før jeg klarer å slutte.

Har brukt sånn nesehorn før, men jeg haaaater Det! Synes det er sååå ekkelt, og saltvannspray synes jeg ikke hjelper noe som helst. Dessuten er det vel slimhinnene som er hovne, og da er det vel ikke så mye saltvann kan hjelpe.

Samme her, natten er verst :(
Var nylig full av influensa, og da måtte jeg ty til nesespray, men nå når jeg er ferdig med det innser jeg at jeg bare må klare meg uten. Prøvde saltvann nå, men det funka dårlig :(

Jeg er det konstant og var det konstant i forrige graviditet også. Fikk klarsignal fra legen min på at det var helt OK å være "avhengig" av nesespray i graviditeten. Fra dagen etter fødselen var nesa helt åpen igjen og jeg trengte ikke bruke den lenger. Men jeg brukte den hver dag i månedsvis, ellers hadde jeg ikke fått sove, og dessuten får jeg forferdelige bihulebetennelser om jeg går med tett nese over tid, så det var det minste av to onder. Nesespray virker kun lokalt, og det var null problem å slutte etter graviditeten. Jeg har også brukt i lenger enn 7 dager andre ganger, hvis jeg har vært plaget av kraftige og langvarige forkjølelser, opp til 2-3 uker. Er aldri noe problem å slutte igjen etterpå. Nesespray er helt ufarlig for babyen. Viktig at du får sove, og det er fint om du unngår bihulebetennelse og må ta antibiotika osv. Det er verre for babyen (ikke farlig, men det kan ødelegge tarmfloraen din og indirekte gå utover babyens bakteriekultur)

Akkurat som jeg skulle sagt det selv[emoji23][emoji1360]

Ble skikkelig lettet over å lese denne fra deg, made my day [emoji1374][emoji173]️ skal nøye meg med nesespray til kvelden så jeg får sove igjen om nettene jeg :D

Har hatt tett nese siden testen lyste positiv. Noen ganger er det potte tett, mens andre ganger kan jeg puste men nesa føles trang. Blir til at jeg puster med munnen når jeg sover, men våkner da flere ganger om natten med tørr munn. Har snytt på meg neseblod i halvsøvne noen ganger i ren desperasjon. Det skal ikke være lett:hilarious:

Har hatt tett nese siden testen lyste positiv. Noen ganger er det potte tett, mens andre ganger kan jeg puste men nesa føles trang. Blir til at jeg puster med munnen når jeg sover, men våkner da flere ganger om natten med tørr munn. Har snytt på meg neseblod i halvsøvne noen ganger i ren desperasjon. Det skal ikke være lett:hilarious:

Haha, uff, høres ut som meg [emoji23][emoji85] det er sykt ekkelt og plagsomt å våkne av tørr munn og hals [emoji17]

Samme erfaring som deg! Jeg måtte bruke nesespray hele forrige graviditet for hvis ikke fikk jeg bihulebetennelse og jeg fikk elendig søvn uten otrivin da jeg våknet hyppig om nettene av pottetett nese. Den tette nesa forsvant dagen etter KS :D dette svangerskapet har jeg i samråd med lege brukt nasonex på kveldene, og da er jeg mindre avhengig av otrivin enn jeg var sist svangerskap.

sliter VELDIG :( ingen ting annet enn otrivin funker her. Kjører jevnlig saltvann gjennom med nesehorn, men hjelper ingen ting på tettheten. Nå er det desverre sånn at jeg får migrene av tett nese, så har valgt å bare fortsette med otrivin. Da slipper jeg å våkne med 200 i puls av å ikke få puste, og det blir mindre hodepine. Skikkelig crap, men både jeg og bebis har det bra :)

Back
Topp