Tett nese

Ifølge tryggmammamedisin.no er vanlig nesespray mot tett nese ved forkjølelse helt trygt. :)

Både virkestoffene i Otrivin, Rhinox og Zymelin er trygge.

Jeg har kronisk tett nese og bruker endel nesespray, helt greit ifølge legen min. ;)

Ifølge tryggmammamedisin.no er vanlig nesespray mot tett nese ved forkjølelse helt trygt. :)

Både virkestoffene i Otrivin, Rhinox og Zymelin er trygge.

Jeg har kronisk tett nese og bruker endel nesespray, helt greit ifølge legen min. ;)
Oi....er det sant?
Så bra da :) da kan jeg kanskje ta en liten dusj otrivin før leggetid :)

Rhinox fikk eg anbefalt på apoteket. Men kun anbefalt dags dose. Ortivin står det i vedlegget at gravide ikkje bør bruke. Men eg kjøpte ei stor flaske med saltvann. Med super sprut. Den spylte gjennom bihuler. Den var urolig bra til og hvere saltvann. Litt samme effekt som neshorn.Det virke ikkje med saltvann på meg i vanlige spray. Men denne kan eg anbefale :) eg sliter med bihulene til vanlig og skal egentlig gå på kortisonspray heletiden. Men den kan eg ikkje bruke nå såklart :p

Jeg fikk anbefaling av øre-nese-hals legen forrige uke å bruke nesehorn. Har også kjøpt ferdigblandet saltvann på apoteket, kostet type 20,- for en diger flaske.

Jeg brukte miwana plus+ da jeg var syk. Syns den funka fint. Det er jo saltvann, så den er helt trygg å bruke

Har brukt otrivin på det verste jeg. Legen har sagt det er helt i orden, så stoler på det. Har brukt den for barn som er litt mildere :)

Virkestoffet er skadelig for fosteret dersom det kommer i blodbanen, derfor er det mange produsenter som har valgt å fraråde gravide gravide å bruke nesespray med de navngitte virkestoffene.
Siden det er minimal fare for at virkestoffet kommer inn i blodbanen når sprayen brukes nasalt så skal det ikke være fare for å bruke det når man er gravid.

http://www.legemiddelverket.no/_layouts/Preparatomtaler/Spc/08-5812.pdf?id=22012014075704

Nesespray kan altås fint brukes av gravide selv om pakningsvedlegget fraråder bruk :)

Virkestoffet er skadelig for fosteret dersom det kommer i blodbanen, derfor er det mange produsenter som har valgt å fraråde gravide gravide å bruke nesespray med de navngitte virkestoffene.
Siden det er minimal fare for at virkestoffet kommer inn i blodbanen når sprayen brukes nasalt så skal det ikke være fare for å bruke det når man er gravid.

http://www.legemiddelverket.no/_layouts/Preparatomtaler/Spc/08-5812.pdf?id=22012014075704

Nesespray kan altås fint brukes av gravide selv om pakningsvedlegget fraråder bruk :)
Takk for info :)

Back
Topp