Tett nese

snuppa80

Forumet er livet
Nesa mi er helt potte tett om dagen!! Er vant til å ha tett nese pga allergi, men det er det jo mulig å gjøre noe med det da... Har venta på at den skal tetne pga graviditeten, og nå ser det ut som om den har gjort det til gangs[:'(]
Noen som har noen gode råd? Kommer meg igjennom natta med nesespray, men bruker ikke det på dagtid for ikke å miste effekten helt...
 
Nesedråper til barn....det funket på meg[:)]
 
Bruker nesespray for barn på natta, men veit jo at hvis jeg bruker den for mye så mister den effekten sin... Sto i vent for utredning for den tette nesa mi da jeg ble gravid, så har kanskje ikke så gode utsikter akkurat de gitt[&:] Men har så lyst til å prøve ett eller annet hvis noen har noen tips[:)]
 
jeg har nøset og vært tett i nesen siden jeg ble gravid,syntes det er rart, nyser mangen ganger for dagen.
 
Æsj det er er ubehagelig, jeg også har det sånn, bruker nesespary for barn på natta jeg også.
Jeg og nyser menge ganger om dagen nå etter jeg har blitt gravid, gjorde ikke det før...
 
er rart det der. sikkert noe med at alt er så opp hovnet[;)] blødårer i nesen og sånt[8|] ikke vet jeg
 
er potte tett jeg og....
tror jeg må ha vært det i tre,fire mnd snart...
men snakket med jordmoren min om det,hun trodde ikke det hadde noe med graviditeten å gjøre så ble litt overrasket over å høre at så mange andre har samme plagen...
 
Hei!

Jeg er også mye tett, men lever på nesespray.

Eva
 
Men er det bra å bruke nesespray da? har lurt en del på det, jeg bruker den for barn, og bare på kvelden før jeg skal sove...
 
Det står i de aller fleste gravidbøkene jeg har at man kan ta nesespray, men prøve å ikke bruke det i over 10 dager. En kan bruke det lenger hvis en kun bruker det på natta. Jeg bruker nesespray for barn og kun natterstid. Funker veldig fint for meg....i tillegg bruker jeg mentholatum hvis det er ekstra tett. På dagtid bruker jeg saltvann hvis jeg må få løst opp litt, men det synes jeg ikke funker noe spesielt
 
Det er vel ikke farlig å bruke nesespray, det eneste jeg har hørt av legen min er at man blir "immun" på en måte, at nesa blir så vant til å få den at den mister effekten sin... Er derfor jeg bare buker den for barn, hvis den da slutter så kan jeg bruke den for voksen (er jo litt sterkere den). Men har brukt den for barn hver kveld, og kun om kvelden, siden før jeg ble gravid, og den virker enda[:)] Bruker den for voksne når jeg blir forkjøla eller noe....
Er vel forskjell på de ulike nesesprayene, den eneste som fungerer på meg er Zymelin. Merkelig, men de andre forblir jeg tett av[:)]
 
Da jeg var forkjølet sist fortalte legen min at jeg skulle spraye neseborene mine og ligge 5 minutter på hver side med hodet litt hevet (høyre og venstre side) for så å bruke sånn saltvannspray med grusom trykk. Jeg får fort verking i bihulene, så dette var det beste for å få åpnet opp. Sprayen åpnet opp hinnen, og saltvannet skylte ut gørret. Kommer bare ikke på hva den saltvannsprayen heter...
 
Den saltvannsprayen heter Physiomer og kjøpes på apoteket
 
kok opp vann å ha i hjortesalt så står du over dampen det hjelper
 
Signerer her...[:)]
Er så utrolig påtte tett til enhver tid..spesielt når jeg skal spise middag...
Så nå gar jeg brukt nesespray siden jeg var 10 uker på vei og begynner og bli kraftig lei[:)]
Hehe[:D]
 
Back
Topp