Tett nese på nyfødt

Pernille88

Betatt av forumet
Hei dere :) min nyfødte på 16 dager har veldig tett nese og vet man kan bruke morsmelk i nesa dems, men hvordan gjør jeg det, hvor mye ogsånn? :p
 
Hei dere :) min nyfødte på 16 dager har veldig tett nese og vet man kan bruke morsmelk i nesa dems, men hvordan gjør jeg det, hvor mye ogsånn? :p
Sånn jeg har forstått det er det bare å klæsje på :hilarious:
 
Jeg mener å ha hørt at morsmelk ikke er slimløsende, slik at det er bedre å bruke saltvannsdråper.
Men morsmelk vil jo fukte det som er tett, så man kan få det lettere ut hvis man tørker med papir.
Vi har badet vår når hun er veldig tett og tørket vekk det som er helt ytterst, men hun er jo riktignok eldre enn din på 16 dager da.
 
Hei dere :) min nyfødte på 16 dager har veldig tett nese og vet man kan bruke morsmelk i nesa dems, men hvordan gjør jeg det, hvor mye ogsånn? :p

Klem ut litt i en kopp og hell inn. Noe renner utenfor, men noe renner nok inn i nesa også.
Det fungerte helt supert de gangene mini var tett her. Hvis man har en liten sprøyte kan man bruke den til å dryppe noen dråper inn i nesa.
 
jeg synes det både fynket bedre og var mye enklere å bare bruke saltvannsdråper, brukte i tillegg otribaby nesesuger for å få utt det som gjorde hun tett.
 
Har i likhet med andre erfaring med at saktvannsdråper og evt nesesuger fungerer mye bedre enn melk
 
Når mi var tett i nasa fekk eg ut morsmelk i en kopp trakk opp i ei sprøyte å spruta litt inn i nasa. Funka bra her :)
 
Jeg brukte saltvannsdråper til tett nese. Syns det var enklere å gi i nesa og vi fikk beskjed på barsel om å bruke saltvann til nese og morsmelk til øyne om de fikk puss der.
 
Back
Topp