Tett nese og forkjølelse

Minamo

Blir kjent med forumet
Er i uke 36 og sliter mye med forkjølelse. Klare ikke og bli frisk i noen dager før jeg blir syk igjen . Verste er tett nese. Får ikke puste på natta. Jeg er så sår i halsen av å puste med munnen. Er det flere som har samme problem ?
 
Det er tungt å være gravid og forkjølet. Jeg har nettopp blitt frisk igjen etter å ha slitt i flere måneder. Kan det være pollenallergi?
 
Hatt masse forkjølelsestrøbbel i hele svangerskapet... Har brukt endel nesespray, otrivin er vistnok ikke så ille å bruke når man er gravid.
 
Nettopp lagt syk i en uke med nese, hals, feber og alt dritet som følger med.. nå er det kun nesen igjen da..:)
 
Hatt masse forkjølelsestrøbbel i hele svangerskapet... Har brukt endel nesespray, otrivin er vistnok ikke så ille å bruke når man er gravid.
Min lege fortalte meg at det var otrivin man skulle holde seg unna, men at man kan bruke zymelin. Står også i pakningsvedlegget deres :) I otrivin sitt står det at den ikke kan brukes under graviditet..
Men jeg har pollenallergi så har brukt det jeg har hatt tilgjengelig..
 
Min lege fortalte meg at det var otrivin man skulle holde seg unna, men at man kan bruke zymelin. Står også i pakningsvedlegget deres :) I otrivin sitt står det at den ikke kan brukes under graviditet..
Men jeg har pollenallergi så har brukt det jeg har hatt tilgjengelig..
De safer seg, men lege og jm har ikke sagt noe på at jeg bruker.
 
Det er Ingen forskjell mellom otrivin og zymelin begge inneholder samme virkestoffet. Zymelin har betalt for studier for gravide og da har de lom å skrive om det i pakningsvedlegget. Jeg er farmasøyt også
 
Fikk også litt lett forkjølelse nå:( så ubehagelig. Håper det er over innen fødsel..
 
Nå måtte jeg også til pers. :( Har vært tett i nesa en ukes tid, spesielt om natta, men tenkt at det var svangerskapsrelatert. Men så kom vondt i svelget og hele pakka for et par dager siden. Tror muligens jeg tok i litt for mye i går, med både glukosebelastningsprøve på sykehuset og så jobb til fem, for i dag er jeg sengeliggende og helt ødelagt. Vet ikke hva jeg skulle gjort om jeg plutselig skulle føde nå. :) Jaja, siste arbeidsdag før permisjon i morgen, så krysser fingre for at all hvilingen i dag gjør at jeg blir opplagt nok til jobb i morgen.
 
Back
Topp