Tett nese og forkjøla

LilleTassa

Flørter med forumet
Junilykke 2020 ♡
Flere som er tett i nesa og/eller forkjøla? :depressed:

Jeg har vært små syk siden november! :( Var sykemeldt 10 dager i desember for å komme litt til hektene. Gått å hangla til nå, og bare blitt kjempe forkjøla igjen o_O

Får ikke puste uten nesespray!! :( Bruker saltvann også, men litt hver dag så må jeg ta i bruk nesespray :confused:

Legekontoret sier bare at de ikke kan hjelpe meg... Må bare holde ut! Kommer til å bli mange egenmeldinger kjenner jeg... :grumpy:

Flere som kjenner på en tung vinter?? :angelic:

Jeg håper jeg ble ferdig med forkjølelse før jul. Var jo nesten kronisk forkjøla i 1,5-2 mnd :confused: Klarte heldigvis å holde ut på jobb, og brukte bare én egenmelding da feberen herjet.

God bedring!

Hatt influensa hele jula føles det som. Alle her i huset. Så kjenner på at det er tungt ja. Masse god bedring!!

Sniker litt fra juli!
Men! Det er det samme her! 3 runden med forkjølelse/bihulebetennelse siden jeg fikk positiv test i oktober :arghh: bruker saltvann som deg, og nesespray for barn:hilarious: særlig før jeg legger meg! Og er av og på med feber og Paracet! Ufattelig slitsomt... heldigvis er jeg for tiden sykemeldt så jeg kan bruke den tiden jeg trenger på å komme meg til hektene!

Jeg håper jeg ble ferdig med forkjølelse før jul. Var jo nesten kronisk forkjøla i 1,5-2 mnd :confused: Klarte heldigvis å holde ut på jobb, og brukte bare én egenmelding da feberen herjet.

God bedring!

Takk :happy:

Håper du er ferdig med det!! :angelic:

Sniker litt fra juli!
Men! Det er det samme her! 3 runden med forkjølelse/bihulebetennelse siden jeg fikk positiv test i oktober :arghh: bruker saltvann som deg, og nesespray for barn:hilarious: særlig før jeg legger meg! Og er av og på med feber og Paracet! Ufattelig slitsomt... heldigvis er jeg for tiden sykemeldt så jeg kan bruke den tiden jeg trenger på å komme meg til hektene!

:arghh::arghh: Høres ut som meg jo ;)
Masse god bedring!!! Håper vi blir bedre snart!!!

Men du får vel forlenget sykemelding om du er syk fortsatt? Og for å betrygge deg ang nesespray, gir et enkelt googlesøk «gravid nesespray» dette svaret:
Sammendrag av søkeresultat fra nettet
Det finnes flere typer nesespray mot tett nese du kan bruke når du er gravid. Nesespray som inneholder xylometazolin (for eksempel Otrivin, Zymelin eller Dexyl) kan trygt brukes når du er gravid. Kilde: Apotek 1.
Hilsen en i samme båt! Bruker nesespray for barn:)

Du kan bruke en nesespray som heter Rhinox når du er gravid. Har den selv til de dagene jeg er skikkelig tett i nesa:happy:

Bruker otrivin og tar Paracet ved behov.. god bedring!

Men du får vel forlenget sykemelding om du er syk fortsatt? Og for å betrygge deg ang nesespray, gir et enkelt googlesøk «gravid nesespray» dette svaret:
Sammendrag av søkeresultat fra nettet
Det finnes flere typer nesespray mot tett nese du kan bruke når du er gravid. Nesespray som inneholder xylometazolin (for eksempel Otrivin, Zymelin eller Dexyl) kan trygt brukes når du er gravid. Kilde: Apotek 1.
Hilsen en i samme båt! Bruker nesespray for barn:)

Takk for nesespray info ;) nope, videre sykemelding ble det ikke.. mulig jeg er noe sånn «legen bestemmer» og jeg ikke helt klarer å uttrykke frustrasjonen skikkelig... akkurat nå får jeg bare ta en del egenmeldinger før jeg prøver legen igjen.. :hungover:

Back
Topp