Tett nese, baby

Lirisi

Forumet er livet
jentene i juni13
Lille babyen min på 2 mnd sliter med tett nese. Bruker saltvann og nesesuger (otrivin babysuger) . Men det hjelper ikke mye.
Han er ikke syk ellers.

Tips og råd ? Syns så synd på han, han er tydelig plaget.. Har prøvd nesespray (den for barn inntil 2 år)

Bare å fortsette med saltvann og nesesuger. Noen mener at morsmelk skal hjelpe. Det har ikke funket her.

Han har vært sånn i snart 2 uker.. Syns han bare blir verre. Men googlet masse nå, er tydeligvis veldig vanlig . Men mine 2 andre var ikke slik...

Bare å fortsette med saltvann og nesesuger. Noen mener at morsmelk skal hjelpe. Det har ikke funket her.
Signerer denne. Er egentlig ikke så mye mer du kan gjøre føler jeg.

Sånn er jenten min og. Fikk beskjed av helsesøster i dag at jeg skulle oppsøke lege hvis det fortsatte, selv om hun ikke hadde feber eller ikke virketr syk. Hun er 6 uker, og vi og bruker nesesuger og saltvann men det kommer bare tilbake igjen..

Min var mye tett i nesa fram til han var ca 10mnd. Han var ikke syk ellers.. Brukte saltvann og nesesuger :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Mi er også kjempe snørrete! Bruker kun nesesuger da man ikke skal bruke saltvann på så små (mi er 9 uker). Er bare å bruke sugeren ofte så går det seg til :)

Pøs på med saltvann, det sa de på sykehuset når frøkna var snørrete og tett. Man kan faktisk gi det ubegrenset.

Pøs på med saltvann, det sa de på sykehuset når frøkna var snørrete og tett. Man kan faktisk gi det ubegrenset.
Jeg fikk stikk motsatt beskjed. På sykehuset, apoteket OG legekontoret. Spurte alle steder fordi jeg ikke trodde det var mulig at man ikke kunne gi det til så små, men i alle tre tilfellene sa de at så små ikke skulle ha det.

Jeg fikk stikk motsatt beskjed. På sykehuset, apoteket OG legekontoret. Spurte alle steder fordi jeg ikke trodde det var mulig at man ikke kunne gi det til så små, men i alle tre tilfellene sa de at så små ikke skulle ha det.
Og jeg fikk beskjed om at nesesuger var den store stygge ulven, da den gjør at slimhinnene produserer mer snørr over langtids bruk ;) Jeg stoler på de jeg har snakket med ;)

Saltvann er jo ikke farlig. Men nesespray på så små er vel ikke å annbefale

Jeg får holde ut noen dager til da! Og kontakte lege om det blir verre eller ingen bedring over helga.

Saltvann skal vel ikke gies til barn under 3 mnd? Står det på otribaby saltvannspray jeg har. Men mulig du har dråper og at det er anderledes?

Her har det funket å:
Suge ut
Saltvann
Varmt bad/dusj
Suge på nytt
Saltvann
Morsmelk

Back
Topp