Tett i nesen

Frk.Rosa

Forumet er livet
Er så utrolig tett i nesen. Ikke sånn forkjølatett liksom... og gravide skal vel ikke bruke nesespray? Funger ikke med saltvannsspray.. hjelp!

Er tett i nesa jeg og, har vært det lenge. Bruker Rihnox barnenesespray 0,25mg/ml. Det funker for meg :-)

Tett her også - og har vært det noen måneder. Er visst en gravid-greie

Samme her. Er alltid tett! Har lest at man helst ikke skal bruke mye nesespray, og spes ikke når gravid... Noe anna som hjelper?

Jeg er forferdelig tett i nesa og helt avhengig av otrivin for å fungere rett å slett...

Samme problemet her også! Spesielt på morgenen, da er det ofte jeg brekker meg og kaster opp fordi jeg er så tett. Og jeg er så lei av det!
Hadde samme problemet før jeg ble gravid også, men ikke fult så gale.. (Har støvallergi, så blir tett bare jeg ligger på sofaen nesten)

Å sitte over en bolle med kokt vann og puste inn damp hjelper for meg. Sprayer etterpå med saltvann. Sånn skikkelig spray, ikke sånn som det bare kommer en liten sprut. Får skyllet ordentlig ut av nesen. Men det er en kortvarig virkning dessverre...

Vet det finnes noe på helsekost man skal lukte på som skal hjelpe. Men husker ikke hva det het. Hun som jobbet der viste meg den og sa den trygt kunne brukes av gravide. Har ikke prøvd selv, men vurderer å kjøpe den nå, for nå begynner jeg å bli lei!

Det har med hormonene i kroppen, snakk med jordmor eller apoteket om sprayer du kan bruke. Man kan bruke Otrivin, men skal i teorien ikke bruke mer enn anbefalt dose og lengre enn 7 eller 10 dager sammenhengende. Men "problemet" vårt varer jo litt mer enn 7-10 dager da.

Hei dere :-) sniker fra Februar. Har slitt m tett nese hele svangerskapet hittil selv. Pga faren for å bli avhengig av nesespray har jeg holdt meg unna (har sett hvordan folk sliter m det etter et svangerskap).. Men jeg har virkelig vært helt potte tett å slitt m angst Pga det. Har ødelagt mye av gleden v denne graviditeten. Men så fikk jeg tips om å prøve akupunktur. Hadde null tro men var desperat så bestilte time å etter noen få behandlinger er jeg 95% bedre! Sover godt om natten igjen å lever normalt om dagen :-) må nok gå jevnlig til behandling resten av svangerskapet, det vil vise seg men det er det verdt! Bare et lite tips :-)

Jeg kan ikke bruke nesespray pga har tidligere vært avhengig (!) av det. Sliter derfor fra før med tett nese og enda mer nå, men det finnes en saltvannsspray med menthol som jeg selv synes fungerer ganske bra i hvertfall ☺

Hei dere :-) sniker fra Februar. Har slitt m tett nese hele svangerskapet hittil selv. Pga faren for å bli avhengig av nesespray har jeg holdt meg unna (har sett hvordan folk sliter m det etter et svangerskap).. Men jeg har virkelig vært helt potte tett å slitt m angst Pga det. Har ødelagt mye av gleden v denne graviditeten. Men så fikk jeg tips om å prøve akupunktur. Hadde null tro men var desperat så bestilte time å etter noen få behandlinger er jeg 95% bedre! Sover godt om natten igjen å lever normalt om dagen :-) må nok gå jevnlig til behandling resten av svangerskapet, det vil vise seg men det er det verdt! Bare et lite tips :-)
Oi, tror jeg skal høre med jordmor om akupunktur altså. Min jordmor har videreutdanning i det, så kanskje hun kan hjelpe meg med min tette nese :-)

Oi, tror jeg skal høre med jordmor om akupunktur altså. Min jordmor har videreutdanning i det, så kanskje hun kan hjelpe meg med min tette nese :)

Ja det ville jeg gjort! Kan bare anbefale på det sterkeste. Føler at hun jeg går til (hun er ikke jordmor da) har reddet resten av svangerskapet :-P

Jeg har brukt otrivin på det værste om natta. Blir ikke noe bedre uten søvn. Ellers går det i saltvannsspray

Var tett med første barn! Er tett nå! Brukte og bruker nesespray hver dag!
Klarer meg ikke uten.

Back
Topp