Tett i nese ?

En tråd i 'Februar 2020' startet av Hjertemor, 1 Aug 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Hjertemor Forumet er livet Mailykke 2018 Himmelbarn Sommerfuglene Februarbarna 2020

flere som er gravidtett i nese og bihuler nå, har hatt det en stund. Noen som har noen triks og tips til hva som kan gjøre det bedre??

2. Lysistrata Forelsket i forumet Februarbarna 2020

Jepp! Var plaget med det sist også. Fikk resept på Nasonex, funket greit for meg. Har bare ikke kommet meg til lege ennå denne gangen, men kommer garantert til å gjøre det etterhvert, spesielt når det går mot tiden man føler man er en blåhval som må opp til overflaten for litt luft :dead::hilarious:

• Morsom Morsom x 1
  3. Toffifee Gift med forumet Februarbarna 2020 Januarlykke 2020

Jeg er også ganske tett, men har ikke gjort noe med det enda :laughing002

• Hjertelig Hjertelig x 1
  4. Hjertemor Forumet er livet Mailykke 2018 Himmelbarn Sommerfuglene Februarbarna 2020

Tak
    Takk for tips, da skal jeg spørre legen om det neste gang❤️ Kjenner jeg føler meg i pusten som en blåhval allerede... sliter om natta med å puste og nå sliter jeg like mye om dagen så må finne en løsning.

5. Lysistrata Forelsket i forumet Februarbarna 2020

Haha. Håper det kan hjelpe deg. Er heldigvis ikke så ille om natten her ennå, men herregud jeg blir tungpustet bare av å gå opp trappene hjemme, rart hva det ekstra blodet i omløp gjør!

• Enig Enig x 1
  6. Mammali Betatt av forumet Februarbarna 2020

Jeg har vært plaget av bihulene over lengre tid fra før, og bruker Avamys spray som jeg har fått av øre-nese-halsspesialist. Føler meg derfor helt fin!

• Liker Liker x 1
  7. B2020 Flørter med forumet Februarbarna 2020

Bruker Miwana saltvannsspray. Det fungerer helt ok. Savner otrivinen, men den skal man jo ikke ta så mange dager i strekk.

• Liker Liker x 1
  8. Goldenticket Glad i forumet Februarbarna 2020

Jeg må snyte meg ganske ofte, ellers tetter det seg helt.

Vis det er ille, anbefaler jeg nesehorn (kjøpes på apotek) og saltvannsløsning (apotek) til å skylle med. Funker helt gull :) Jeg pleier å bruke det når jeg er forkjølet. Åpner opp skikkelig.

• Enig Enig x 2
  9. B2020 Flørter med forumet Februarbarna 2020

Jeg syns det kjennes ut som om man skyller hjernen på veien, jeg...:p

• Morsom Morsom x 2
  10. Goldenticket Glad i forumet Februarbarna 2020

Jeg synes det var ekkelt de første gangene, men det er en tilvenningssak :) :p

• Enig Enig x 1
  11. Madeline Blir kjent med forumet

Jeg bruker nasonex til vanlig og fikk streng beskjed om å kutte ut av legen da jeg ble gravid:eek:

12. Lysistrata Forelsket i forumet Februarbarna 2020

Veldig rart, for hvis du leser på for eksempel Relis så regnes Nasonex som greit i graviditet.

13. Madeline Blir kjent med forumet

Kanskje min lege som ikke er oppdatert:wacky:

14. Lysistrata Forelsket i forumet Februarbarna 2020

Ikke rart man blir forvirra! Glad vi har Relis og Tryggmammamedisin :joyful:

• Enig Enig x 3
  15. Hjertemor Forumet er livet Mailykke 2018 Himmelbarn Sommerfuglene Februarbarna 2020

Bruker nesehorn jeg også, men vanskelig å ha med seg rundt når det tetner til når jeg er ute. Men ja nesehorn er helt fantastisk.

16. Hjertemor Forumet er livet Mailykke 2018 Himmelbarn Sommerfuglene Februarbarna 2020

Min lege mente alle kvalmestillende var farlig så jeg stoler på sykehuset fra nå av og ikke legen. Men ja de er vel ikke alle helt 100% oppdaterte.

17. Tvillingmamma2020 Flørter med forumet Februarbarna 2020

Jeg er også tett, men har ikke gjort noe med det. Bare prøver å snyte meg og spyler litt vann i nesen når jeg dusjer

• Liker Liker x 1
  18. Trevakreskatter Gift med forumet Januarhula 2014 Marsboere 2020 Februarbarna 2020

De er MYE bedre de nesesprøytene. Får mer trykk og lettere å spyle gjennom. Fås kjøpt som en liten pakke med noe saltvannsposer og denne sprøyten. Jeg kunne ikke fordra nesehorn :dead:

19. Allyy Flørter med forumet Februarbarna 2020

Eneste gangen jeg ikke har vært tett var da jeg tok toget på mandag :D Men det er kanskje ikke et alternativ å gjøre i hytt og pine :laughing002

• Morsom Morsom x 1

Del denne siden