Tett i nesa

Lunina

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Mailykke 2018
Flere som er konstant tett i nesa?? Etter bihulebetennelse som varte i 1 uke i romjula har tettheten vedvart:( var tett av og til før det også,men ikke så ille som nå..Fikk nesespray av legen med kortison men den gjør meg bare tettere:wacky: Så i ren desperasjon over å ikke få sove kjøpte jeg otrivin for barn i går å fikk endelig puste ut av nesen:) men så ser jeg jo at man bare skal bruke den i max 10 dager så man ikke blir avhengi.
Noen som har kjerringråd mot tett nese?
Erfaring med lengre bruk enn 10 dager med otrivin?
Vil jo ikke bli avhengi men kjenner jeg blir gal av nesten ingen søvn..er lett å ta et par spray i nesa da så man får sove..

Ja!

Bruker nesespray når jeg skal sove. Gjort det i de andre svangerskapene også :)
Det er viktig å få sove føler jeg..

Slimhinnene går ned etter fødsel og da føler man seg ikke så tett lenger.

Har du prøvd nesespray med bare saltvann? Gjerne litt tryggere :)

Ja!

Bruker nesespray når jeg skal sove. Gjort det i de andre svangerskapene også :)
Det er viktig å få sove føler jeg..

Slimhinnene går ned etter fødsel og da føler man seg ikke så tett lenger.
Så bra,da kommer jeg nok til å fortsette å ta på kvelden..blir jo mannevond av for lite søvn:joyful:

Har du prøvd nesespray med bare saltvann? Gjerne litt tryggere :)
Ja har prøvd det også..legen sa at otrivin ikke var skadelig for barnet,men at d var så vanedannende at han ville ikke anbefale å bruke det..otrivin er jo det ENESTE som funker av d jeg har prøvd så for å ikke rive hode av folk på jobb og mannen så får jeg ta et par dusjer nesespray på kvelden:p

Har vært tett siden jeg ble gravid jeg :O
Men bruker ikke nesespray i det hele tatt, holder meg til papirdott i det nesen for det går jeg ikke og snufser og irritere mer enn nødvendig

Avhengig av otrivin, var på vei til å slutte før jeg ble gravid....blir ekstra tett når jeg går gravid, så nå klarer jeg i hvert fall ikke å slutte...

Er kjempetett jeg også. Jeg snorker aldri vanligvis, samboer sier at jeg holder han våken nå for tida :p

Forrige svangerskap var jeg potte tett, da brukte jeg otrivin, men forsøkte å bruke det på et minimum. Eks saltvann dag otrivin natt. Gikk fint for meg, ble ikke avhengig, men derimot ei venninne som brukte likt som meg, ble avhengig og klarer ikke slutte selv flere år etter svangerskap.

Forrige svangerskap var jeg potte tett, da brukte jeg otrivin, men forsøkte å bruke det på et minimum. Eks saltvann dag otrivin natt. Gikk fint for meg, ble ikke avhengig, men derimot ei venninne som brukte likt som meg, ble avhengig og klarer ikke slutte selv flere år etter svangerskap.
Får håpe jeg ikke blir avhengig..Skal prøve med saltvann på dagen og kun otrivin på natta jeg også:)

Er kjempetett jeg også. Jeg snorker aldri vanligvis, samboer sier at jeg holder han våken nå for tida :p
Høres visst ut som et lokomotiv jeg i følge mannen:p flere ganger har han gått til gjesterommet stakkars:oops: er ikke bare bare å være rugemaskin:)

Avhengig av otrivin, var på vei til å slutte før jeg ble gravid....blir ekstra tett når jeg går gravid, så nå klarer jeg i hvert fall ikke å slutte...
Er så dritt å være konstant tett så jeg skjønner deg godt..men når ungen er født så får du bare prøvd igjen:) Legen sa at han får inn flere i året som må på avvenning pga otrivin..så er visst mange som blir avhengig

Har vært tett siden jeg ble gravid jeg :O
Men bruker ikke nesespray i det hele tatt, holder meg til papirdott i det nesen for det går jeg ikke og snufser og irritere mer enn nødvendig
Får du sove om natta da når du er så tett?

Er så dritt å være konstant tett så jeg skjønner deg godt..men når ungen er født så får du bare prøvd igjen:) Legen sa at han får inn flere i året som må på avvenning pga otrivin..så er visst mange som blir avhengig

Skal prøve på det ja, har vært inne hos spesialist og fikk tips om å slutte med ett nesebor om gangen ;) Så til sommeren er det bare å tøffe seg opp :D

Det fins sikkert andre typer på resept som kan prøves :) Jeg har vært kronisk tett i mange år - 10 år eller noe, pga jeg brukte otrivin for lenge en gang da jeg var forkjøla... Når jeg er gravid forverres det [emoji13] Jeg brukte en nesespray før jeg ble gravid som hjalp litt. Husker ikke hva den heter, for den sluttet jeg med høsten 2015 da jeg ble gravid. Har ikke fått begynt med den igjen fordi jeg ble gravid igjen 3 mnd etter at førstemann kom til verden. Nå har jeg en annen type nesespray, men jeg synes ikke at den hjelper + at jeg blir sår i nesen av den [emoji13]

Det fins sikkert andre typer på resept som kan prøves :) Jeg har vært kronisk tett i mange år - 10 år eller noe, pga jeg brukte otrivin for lenge en gang da jeg var forkjøla... Når jeg er gravid forverres det [emoji13] Jeg brukte en nesespray før jeg ble gravid som hjalp litt. Husker ikke hva den heter, for den sluttet jeg med høsten 2015 da jeg ble gravid. Har ikke fått begynt med den igjen fordi jeg ble gravid igjen 3 mnd etter at førstemann kom til verden. Nå har jeg en annen type nesespray, men jeg synes ikke at den hjelper + at jeg blir sår i nesen av den [emoji13]
Ble også sår i nesa av den med kortison,men apoteket har jo noe mot d også vettu..en el annen olje man skal smøre på typ 150 kr:p jeg tok å smurte på aloe vera krem å d hjalp men fortsatt potte tett da så den hjelper ikke akkurat den kortison sprayen:( funker fint med saltvann på dagen og otrivin på natta, så får jeg bare krysse alt jeg har for at jeg ikke blir avhengig..

ser for meg 12-trinn kurs hvordan slutte med otrivin avhengighet :dance018:laughing001

Ganske tett for tiden ja. Fikk en forkjølelse i begynnelsen av desember og siden det har jeg vært forkjølet. Har snakket med jordmor om bruk av nesespray og hun mente at det er bedre å få sove om natten enn at jeg skal ligge våken. Jeg bruker spray før jeg skal legge meg, men prøver å la være resten av dagen. Jordmor mente også at når jeg først var blitt forkjølet nå, så ville den vedvare til fødselen..Har prøvd neseskyller med saltvann, synes det har liten effekt.

Ikke direkte tett, men må pusse nesa mange ganger daglig, og slimhinnene blør, så snørret er alltid blanda med litt blod..herlig! :-/

Jaaa, og det skjer hver eneste gang jeg er gravid! (3.gangs). Problemet mitt er at jeg får elendig immunforsvar fra dag en av graviditeten. Så bare jeg ser en forkjølet/syk unge så blir jeg og syk. Og med tett nese fra før (pga svangerskapet) så blir det jo ekstra ille når man i tillegg blir forkjølet. Så da blir det otrivin for å klare å puste. Nå brukte jeg otrivin for voksne(xflere ila dagen) i over 1 mnd pga sykdom. Har nå gått over til barne otrivin, stort sett på kveld. Men tror ikke jeg klarer å slutte før ungen er ute. Sist jeg var gravid klarte jeg å slutte ett døgn etter baby var ute uten problem. Håper det blir like lett denne gangen [emoji12]

Back
Topp