Tett i nesa??

Det kan gi seg noen timer men så å si hver dag ja. Så er det heldigvis "bare" på det ene øret nå. Men det er ikke no serlig å gå med vont i øret som det ikke er noe å jore med, legen sa at det kunne funke med nesedpray men det jore det ikke.,

Å herregud, da hadde jeg klikka!!

Jeg bruker helt vanlig otrivin. Da jeg snakket med legen min om det sa hu at det var ikke anbefalt å bruke nesespray under svangerskapet, fordi nesesprayen gjorde at blodårene i nesa trakk seg sammen og da var det grunn til å kanskje tro at det kunne påvirke blodårene i morkaka også.. Men det var ikke bevist noen skade på foster ved bruk av nesespray. Og dessuten var det så lite av virkestoffene som ble tatt opp i blodet at legen min mente det skulle være ganske ufarlig! Men jeg skulle ikke overdrive, og helst ta om natta da jeg lå i ro.

Venninna mi fikk samme beskjed. Men hu brukte den for barn da så da blir det jo litt mindre av virkestoffene også.
Jeg har alltid bare brukt saltvann fordi vanlig nesespray ikke funka på meg.
Men prøvde for 1 år siden og da funka det veldig bra. Holder meg til saltvann med menthol foreløpig,men er ganske tett ja. I tillegg til denne forbanna hostinga. Ja ja. Bare 3 mnd igjen ;)

Jeg var tett i nesen nesten hele forrige svangerskap, brukte nesespray mesteparten av svangerskapet. Brukte det på kvelden før jeg la meg for å få puste.

Denne gangen begynnte det på igjen, men fikk heldigvis til å slutte etter noen uker. Så har ikke hatt behov siden i høst.

De anbefaler ikke nesespray pga avhengigheten sånn generellt ihvertfall. Men hva skal en gjøre hvis man ikke klarer å sove uten???
Må mann så må mann..

Har vært tett siden dag 1 her også.
Har hatt noen kraftige forkjølelser de siste mnd og har da brukt nesespray. Ellers har jeg pustet med munnen på natten:)

Så kjipt:/ har det ikke selv, men vet jo hvordan det er å være forkjøla:/

Er tett om morgen og kveld, heldigvis ikke midt på dagen :) men har merket at det er mye mer bussemanner i nesa nå, må vær dag snyte nesa for og få puste skikkelig.

God nyhet!! Sist jeg var på apoteket sa de at nå var det en eller flere nesesprayer som gravide kan bruke! De leste opp for meg på pakningsvedlegget og det var ingen tvil!!

Det verste med å være tett i nesa er å våkne opp å være knusk-tørr i munnen og på tunga fordi munnen har vært vidåpen hele natta!!!!!! :(

Back
Topp