Tett i nesa..

Skattemamma

Forumet er livet
VIP
Er dere tett i nesa også? Selv om dere ikke er forkjøla? [8|]

Hvis det er vanlig, hvor lenge varer det a, tro? Helt til januar?[8D]

Jeg var helt tett tidligere, men på meg viste det seg å være allergi faktisk...
Begynte på cetirizin og nå går det veldig greit[:)]

Mange som er redde for å gå på allergimedisin under graviditet, men nyere forskning viser at dette ikke er skadelig for fosteret[:)]

jeg er tett, tettere, tettest :P

Jeg er ganske tett. Var kjempetett i nesa i forrige svangerskap, da gikk jeg til akupunktur som funket utrolig bra. Alt løsnet og rant ut i noen dager. Etter det var det null tett nese[:D]

husk at dere bare kan bruke saltvann-nesespray[:)][:)][:)]

ja jeg og er tett... men det er ikke noe nytt.... er tett hele året rundt jeg.... føles værtfall sånn... men de mener at jeg ikke har noe allergi....

er ikke så tett, men jeg nyser en del... [:)]

ORIGINAL: bolledeigen

Man kan bruke otrivin og zymelin når man er gravid[:)]

Vanlig og være tett i nesa store deler av svangerskapet, og man kan bruke nesespray

Jeg er så tett i nesa at jeg begynte å grine på nattevakt her om dagen! Hadde glemt nesesprayen, og fikk ikke puste gjennom nesa! Får klaus av å puste med munnen.. Så da tok jeg til tårene:P
Og jeg bruker otrivin i svangerskapet, ellers dævver jeg.. Men prøver å holde det til kvelden bare....

ORIGINAL: SkattIMagenMin

ORIGINAL: bolledeigen

Man kan bruke otrivin og zymelin når man er gravid[:)]

fikk beskjed av legen min at man kan kun bruke det i veldig små doser i en veldig liten periode, har motsatt effekt på gravide.har fått høre dette av flere leger, og det står på pakken og at det må brukes veldig forsiktig eller i samråd med legen når man er gravid.....

JENTER les på pakningsvedlegget til otrivin.....ikke bra for gravide[:)]

Fra felleskatalogen:

Otrivin:
GraviditetBrukes med forsiktighet av gravide. Unngå høye doser og hyppig bruk. Bruk av anbefalte doser medfører liten risiko for fosteret. Kan benyttes under graviditet.

Zymelin:
Graviditet og amming.
Rådfør deg med lege eller apotek før du tar noen form for medisin.
Riktig bruk medfører ingen risiko for fosteret. Kan benyttes under graviditet. Virkning på barn som ammes er ikke sannsynlig. Kan benyttes under amming

Man skal visst rådføre seg med lege først virker det som, og ikke ta unødvenig ofte.
Det går nok fint uansett, men greit å være på den helt sikre siden[:)]

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/O/Otrivin%252COtrivin+med+mentol_Novartis_84009/88975.html

[:)][:)][:)]

så konklusjonen er at vi må være forsiktig og helst bruke saltvann, men kan bruke otrivin ved forsiktighet[:)]

Er mest tett i nesa når jeg våkner om morgenen også nøys jeg endel i begynnelsen.Heldig dere som klarer å bruke nesespray,har heeelt fobi mot det.Får drukningsfølelse jeg[&:].I dag begynte jeg å blø neseblod når jeg kom ut på badet. Normalt?
Hodepinen er ILLE på kvelden men kvalmen har avtatt betraktelig[:D]

Er mer tett i nesa nå i pollen sesongen også[:'(]. Men de deler jo ut vanlig nesespray på føden, så da stoler jeg på at det er godkjent

Back
Topp