Tett i nesa uten å være forskjøla?

Thesso_88

Forelsket i forumet
Er det andre her som sliter med fullstendig tett nese, UTEN å ha hverken influensa eller være forskjøla?emoticon Er så tett i begge nesebor at jeg må puste med munnen, men ingen sykdomstegn. Løye... hehe

Jeg ble tett i nesa nå siste gang jeg gikk gravid..Forsvant etter 3 mnd..Brukte mye saltvann for å slippe å være tett...Lykke til med spiren...

Jeg hadde det sånn i forrige sv.skap, og merker det begynner igjen nå. Det er dessverre et normalt symptom. Det er fordi slimhinnene hovner opp når man er gravid.

Når jeg hørte folk snakket om rare lukter og slikt, måtte jeg nesten flire fordi jeg er jo potte tett i nesa. Begynte noen uker etter pos test.. Trodde det var pollen, men det klør liksom ikke, så tenkte at jaja, det er jo i grunn bra så slipper jeg å lukte alt så sterkt i kjøleskapet ;D

Veldig vanlig symptom! Jeg ble også veldig tett i nesen under første svangerskap og ble egentlig aldri kvitt det, så jeg er fremdeles konstant tett i nesen. Fryktelig irriterende...

Tips er saltvann og en dusj eller et bad. Syntes dampen løser skikkelig godt opp i naien :p

Jeg har skikkelig allergisymptomer nå...

tett nese, rennende og  kløende øyne!

Jeg er allergisk mot katt (og vi har katt) og tar allergitabletter...

noen som har erfaring med allergi og graviditet? kan det bli værre?

Sniker litt her jeg:-) Jeg har vært tett i nesa nesten hele tiden, mens jeg har vært gravid. Har i tillegg allergi. Mot det tar jeg Polaramin, som er godkjent for oss gravide. Er oppe i høyeste dose nå, med fire tabletter om dagen. Så nå trenger jeg bare en dose med nesespray før jeg skal legge meg. Jeg bruker Rhinox, da det er det eneste som hjelper på nesa mi. Saltvann og alskens andre typer duger ikke. Rhinox bør man helst ikke bruke sammenhengende lenger enn i 10 dager, men det driter jeg rett og slett i. Det blir sååå slitsomt og gå og være så tett! Sover dårlig om natta, for jeg blir så tørr i munnen av og puste med munnen. Har prøvd og vent meg av det, og det går i noen dager, men så er det nok:-S

Back
Topp