Testing

Sonalita

Forelsket i forumet
Dere som har vært igjennom dette før; tester dere kun på testdato? eller tester dere jevnlig, for å se når eggløsningssptøyta er ute og om dere begynner å produsere Hcg? Er så usikker på hva som vil stresse meg minst? Blir jo uansett veldig lei meg ved neg test. Lurer på om jeg skal kjøpe billigtester eller bare la det være..

Tips: Hold deg unna tester. Jeg testet første gang altfor tidlig og klarte ikke å slutte. Ble kjempestressa og overanalyserte alt mulig. Har prøvd å vente så lenge som mulig, men sprakk tidlig på forrige forsøk også. Det beste er å leve som lykkelig uvitende frem til testdato. Men det er et håpløst råd. Med mindre du har nerver av stål eller ekstrem selvbeherskelse. Hehe:)

Tips: Hold deg unna tester. Jeg testet første gang altfor tidlig og klarte ikke å slutte. Ble kjempestressa og overanalyserte alt mulig. Har prøvd å vente så lenge som mulig, men sprakk tidlig på forrige forsøk også. Det beste er å leve som lykkelig uvitende frem til testdato. Men det er et håpløst råd. Med mindre du har nerver av stål eller ekstrem selvbeherskelse. Hehe:)

Skriver under på denne! For tidlig test kan gi feil svar, og kan bli ekstra stressende. Det beste er å vente, enda så vanskelig det er..
Jeg har ikke likt billigtester. Jeg synes det er forferdelig å måtte tyde svaret, og har gått på iallfall en smell - trodde den var positiv, men så var den ikke det..

Takk for svar, da lytter jeg til rådene deres, og dropper jeg billigtester og tester kun ved testdato :) står i et av brevene fra Ullevål at man skal teste tre uker etter innsett, men de fleste tester vel etter to? Tror ikke jeg kommer til å klare å vente tre hele uker.... I normal syklus vil man jo mest sannsynlig få svar ca to uker etter eggløsning...

Takk for svar, da lytter jeg til rådene deres, og dropper jeg billigtester og tester kun ved testdato :) står i et av brevene fra Ullevål at man skal teste tre uker etter innsett, men de fleste tester vel etter to? Tror ikke jeg kommer til å klare å vente tre hele uker.... I normal syklus vil man jo mest sannsynlig få svar ca to uker etter eggløsning...
Ullevål har visst litt andre regler. Jeg tok blodprøve 14/15 dager etter innsett.

Jeg var ved Ullevål tidligere, og synes de 3 ukene var helt håpløse! Jeg fikk jo alltid spotting og mens fra rugedag 10 og utover, så å vente til dag 21 var ikke aktuelt. Jeg testet oftest på dag 15, da skal man være ganske trygg:-)

Jeg var ved Ullevål tidligere, og synes de 3 ukene var helt håpløse! Jeg fikk jo alltid spotting og mens fra rugedag 10 og utover, så å vente til dag 21 var ikke aktuelt. Jeg testet oftest på dag 15, da skal man være ganske trygg:)
Ja, kommer nok ikke til å klare å vente med å teste. 21 dager er lenge! 15 dager skal jeg klare :) Det er 15 dager fra innsett? Håper heg får noe å sette inn da...det er den første bekymringen min nå...

D
Anbefaler å vente til testdato.
(jeg klarte dessverre ikke det :p )
Det kommer til å bli noen harde dager, men klarte å legge fra meg testing det siste året som prøver. Jeg ble like knust hver gang jeg så den blendahvite testen lyse mot meg, så var bedre å vente på mens. Har så veldig lyst til å oppleve to streker på en test :)

Ja, kommer nok ikke til å klare å vente med å teste. 21 dager er lenge! 15 dager skal jeg klare :) Det er 15 dager fra innsett? Håper heg får noe å sette inn da...det er den første bekymringen min nå...

15 dager fra innsett ja, jeg har pleid å telle innsettdagen som dag 1 - synes det er motiverende:-) men det er litt forskjellig hva folk og klinikker gjør..

Jeg fikk testdato akkurat 2 uker etter innsett fra st.olavs. Holdt meg til denne da jeg absolutt ikke liker å "tyde tester" samt at jeg er livredd for å gi meg selv falske forhåpninger eller falsk bekymring

Back
Topp