Testing...skikkelig skummelt

Sess1976

Forelsket i forumet
Hei alle sammen...

Jeg er ny her inne, men håper jeg kan være med i samtalene for her trenger man ikke føle seg så ene og alene om det man skal gå igjennom når man driver med prøverørforsøk. Jeg har jo selvsagt min samboer som er med i tykt og tynt, men ingen jeg kjenner som er eller har vært i samme situasjon. Så alle følelser og situasjoner jeg er igjennom er det ingen som kjenner til...

Jeg skal teste på fredag den 23 og er kjempe nervøs nå.. Den første uken var jeg så positiv og var sikker på at alt kom til å gå bra, men nå merker jeg at den positive energien min begynner å dabbe av..forbreder meg mer og mer på et evt nederlag..slik at jeg ikke skal bli så sinnsykt skuffet iallefall.. håper jo fortsatt på et positivt resultat.. Jeg har hatt mens smerter i hele dag og litt blod har kommet når jeg har vært på do, så det er nok grunnen til at jeg er så nervøs. Jeg har hatt små episoder hver dag av mens ubehag i magen siden egguthenting også en del stikking i magen på begge sider, men spesielt på høyre side..

Så nå lurer jeg egentlig på om alt dette er normalt, er det noen av dere som har opplevd det samme eller lignende som meg..og noen som skal teste snart???

Klem Cecilie

hei og hjertelig velkommen skal du være..bare kosli det[:D]
håper virkelig du får pos test da....skal krysse fingrene for deg. jeg legger deg inn på oversikten vår jeg, ok? hvilket sykehus hører du til da?

selv er jeg på KK på Haukeland, men er ikke i gang enda. skal på forundersøkelsen om 1 uke..altså onsdag den 28...

ligger oversikt over statuser og slikt på topp. der kan du se hvor langt i prosessen vi andre er og testdatoer..

Dette er en tøff prosess og det er godt å "lufte" seg til andre i samme situasjon noen ganger. De på sykehuset (og har lest i senere tid) at blødninger kan man ha,uten at det nødvendigvis har noe å si for resultatet... men jeg krysser fingrene for deg frem til fredag!!!

der var du jo sess...[:D] må jo inn her å snoke litt for å se om du har kommet deg inn her...[:D]
krysser fingrene for deg på fredag.....[:D]

Ja det er helt i orden at du legger meg til oversikten deres... Jeg hører til st. olva's hospital i trondheim jeg..

Lykke til på forundersøkelsen på onsdag da[:)]

Ja det er veldig godt å kan "lufte" seg til andre som du sier...jeg har behov for å snakke jeg ja..[:)] Håper inndelig på en positiv test, men er veldig skeptisk til at det skjer...Jeg vet at man kan få en mens eller flere selv om man er gravid, men kan man også det når hele syklusen er så "teknisk" Man har jo plukket ut alt som er av egg så hvordan kan man da få mens tenker jeg...Jeg har ingen erfarning på dette området og iallefall ingen kunnskap, så det er vanskelig å vite...[:)] Men som jeg skrev til *babysyk* så trøster jeg meg med at jeg har 3 egg på frysen som jeg kan bruke hvis dette går galt...[:)]

nei det er mye å forstå seg på....
gruer og gleder meg.... bare 1 uke igjen..herregud!
håper virkelig det klaffer på oss..
men går fryseforsøk inn under de 3 forsøka??
håper vi får på frys å[:)]

Jeg har forstått det slik at et forsøk er hver gang du må hente ut egg... så hvis du får flere brukbare fine egg på en egguthenting så mener jeg at du kan bruke av de og fortsatt er under første forsøk ja...

Skal ikke si det helt sikkert, men jeg mener det er sånn, jeg har iallefall forstått det slik...så får jeg bare håpe jeg ikke har misforstått noe grenseløst da...

ORIGINAL: Sess1976

Jeg har forstått det slik at et forsøk er hver gang du må hente ut egg... så hvis du får flere brukbare fine egg på en egguthenting så mener jeg at du kan bruke av de og fortsatt er under første forsøk ja...

Skal ikke si det helt sikkert, men jeg mener det er sånn, jeg har iallefall forstått det slik...så får jeg bare håpe jeg ikke har misforstått noe grenseløst da...

om det ikke klaffer på første så håper jeg virkelig vi får på frys.....
urettferdig for dem som ikke får det da...[8|] 

Et forsøk er uttak av egg og de fryseforsøkene som man får ut av de samme eggene. Altså et forsøk kan være flere innsettinger, altså også fryseforsøk.
Det veit jeg alt om i og med alt jeg har fått tilsammen 6 innsettinger på mine tre forsøk.
1 forsøket hadde jeg tilsammen tre innsettinger, det vil si et ferskt og to fryseforsøk. Andre forsøket fikk jeg ingen frys, kun en innsetting altså, og det tredje forsøket fikk jeg et ferskt og et frys (fryseforsøket i desember).

Sess1976:
Så spennende med testing[:)] Mensen pleier som regel å komme 10-12 dager etter uttak hvos man ikke er gravid. Derfor er det jo veldig posetivt for din del siden mensen har holdt seg unna.
Alle mine forslk har mensen kommet 11 dager etter uttak, utenom det forsøket da jeg ble gravid, da begynte jeg å ane misstanke når mensen holdt seg unna til dag 14 i rugeperioden, da begynte jeg å blø. Men fikk jo posetiv test da, så hadde jo vært noe på gang....

Lykke lykke til med testing, synes det høres veldig posetivt ut[:)]

da håper jeg virkelig vi får på frys jeg da......omg, det er jo bare sååååå urettferdig for de som ikke får, og de som får er jo superheldige da...

men uansett så satser vi alt på 1 forsøk....selv om jeg har fingern i jorda og veit at det kan gå begge veier[:)]

Korleis går det?? Har du testa??

Spent eg no

Back
Topp