Testing gang på gang?

Løvetannbarn93

Blir kjent med forumet
Jeg ser det er mange som tester masse og følger med på HCG-nivået og hvor mange symptomer de har. Er dette nødvendig? Selv om jeg opplevde en BO sist jeg var gravid har jeg på en måte tenkt at en positiv test er nok, og at så lenge jeg ikke blør så er det bare å vente på ultralyd... Er jeg unormalt avslappet med tanke på graviditeten? Burde jeg "bry meg" mer? Kan legge til at vi har vært prøvere i over ett år og at denne graviditeten absolutt er ønsket! Likevel klarer jeg ikke å stresse noe mer over dette... Skriver ikke dette for å hakke på de som bruker mye tid på dette, jeg vil bare forstå, og kanskje få et svar på om jeg også burde være mer bekymret?

Jeg ser det er mange som tester masse og følger med på HCG-nivået og hvor mange symptomer de har. Er dette nødvendig? Selv om jeg opplevde en BO sist jeg var gravid har jeg på en måte tenkt at en positiv test er nok, og at så lenge jeg ikke blør så er det bare å vente på ultralyd... Er jeg unormalt avslappet med tanke på graviditeten? Burde jeg "bry meg" mer? Kan legge til at vi har vært prøvere i over ett år og at denne graviditeten absolutt er ønsket! Likevel klarer jeg ikke å stresse noe mer over dette... Skriver ikke dette for å hakke på de som bruker mye tid på dette, jeg vil bare forstå, og kanskje få et svar på om jeg også burde være mer bekymret?

Mange av oss tester nok mye fordi vi ikke føler oss gravid så når du føler deg så avslappet og rolig i forhold til graviditeten så syns jeg du skal fortsette med det ;-)

Jeg er som deg :) Tok 1 positiv test, venter til uke 12 med første sv.skapskontroll og skal ikke ha noen annen ultralyd enn den vi får gratis i uke 17-19 :)
Jeg tenker at går det galt så er det meningen, og dessverre ikke så mye man kan få gjort med det uansett :)

Jeg er som deg :) Tok 1 positiv test, venter til uke 12 med første sv.skapskontroll og skal ikke ha noen annen ultralyd enn den vi får gratis i uke 17-19 :)
Jeg tenker at går det galt så er det meningen, og dessverre ikke så mye man kan få gjort med det uansett :)

Ja ikke sant. Jeg har fått tilbud om ultralyd mellom uke 8 og 12 på grunn av det som skjedde sist, men utenom det er ikke graviditeten noe jeg tenker mye på så tidlig. Tar selvfølgelig folat og passer på i forhold til matvarer og medisiner da :-)

Hei! Så fint at du føler deg så avslappa :) Uheldigvis er det ikke alle av oss som klarer det og da hjelper det på nervene å se at hcg stiger jevnt og trutt. Det kan være at man har mistet mange ganger eller vet man har stor risiko for å miste. Vi takler alle slike ting forskjellig og noen (meg inkludert) har kanskje mer behov for å på et vis ha kontroll på situasjonen, selv om det kanskje i praksis ikke har så mye å si iom at hvis du begynner å blø i uke 5 så er det lite å gjøre. Det er likevel mange som synes det er bedre å være litt "forberedt" eller hva man skal kalle det på at noe kan være gærent. Jeg tenker det har noe med å beskytte seg selv og psyken sin litt, hvertfall har det for meg. Håper du fikk svar på det du lurte på :)

Mange av oss tester nok mye fordi vi ikke føler oss gravid så når du føler deg så avslappet og rolig i forhold til graviditeten så syns jeg du skal fortsette med det ;-)

Skjønner! Da er jeg kanskje heldig da, som er såpass rolig? :-)

Hei! Så fint at du føler deg så avslappa :) Uheldigvis er det ikke alle av oss som klarer det og da hjelper det på nervene å se at hcg stiger jevnt og trutt. Det kan være at man har mistet mange ganger eller vet man har stor risiko for å miste. Vi takler alle slike ting forskjellig og noen (meg inkludert) har kanskje mer behov for å på et vis ha kontroll på situasjonen, selv om det kanskje i praksis ikke har så mye å si iom at hvis du begynner å blø i uke 5 så er det lite å gjøre. Det er likevel mange som synes det er bedre å være litt "forberedt" eller hva man skal kalle det på at noe kan være gærent. Jeg tenker det har noe med å beskytte seg selv og psyken sin litt, hvertfall har det for meg. Håper du fikk svar på det du lurte på :)

Takk for informativt svar! :-) Håper du og flere andre klarer å slappe av når de magiske 12 ukene er vel overstått :-)

Jeg er som deg også. Er veldig avslappet. :) Jeg har vært til legen for å få det bekrefter pluss at jeg var på min første svangerskapskontroll i dag. :) Har bestilt meg tidlig ul da til uke 12, men det er fornat jeg er nysgjerrig og at vi bestemte oss for at det er slik vi skal fortelle det til hun som skal bli storesøster ;)

Jeg tror hovedgrunnen til at jeg har testet mye er fordi jeg synes det er så uvirkelig. Jeg venter liksom på at jeg skal forstå at jeg er gravid:)
Og så synes jeg det er gøy å teste, se at drømmen min endelig kommer i oppfyllelse:)
Men med tanke på ma/sa så er jeg rolig, føler det kommer til å gå bra. Og om det ikke gjør, så er det ikke noe jeg kan gjøre med det:)

Jeg tenker alle er forskjellige, noen har mer behov for bekreftelse enn andre:)

Skjønner! Da er jeg kanskje heldig da, som er såpass rolig? :-)
Du er helt klart heldig som klarer å være så rolig!:) det er jo bare bra at man klarer å slappe av. Skulle ønske jeg også fikk til å ikke tenke så mye på det. Har ikke testet etter IKM, og ikke vært på tidlig UL, men tenker nok litt i overkant mye på det!

Jeg er på kontroller litt oftere enn normalt svangerskap, sjekker at HCG stiger som det skal og ul for å være sikker på at spiren ikke dør i magen, om den gjør det så begynner jeg å blø, å da er det greit å avslutte på blodfortynnende for å ikke blø meg blodfattig ;) ellers så blir jeg sjekket så mye fordi jeg har mistet veldig mange ganger nå, er under risikosvangerskap pga sykdommer og har pcos så er ikke bare spiren som blir sjekket på ul men også cystene på eggstokkene. Men det nevner man jo selvfølgelig ikke når man skryter av spiren sin ;) når jeg fikk første for 8år siden var jeg ikke dårlig (hadde ikke funnet ut av det enda) så da hadde jeg kun ordinær ul og kontroller ;)

Jeg vurderte å sjekke HCG-stigning den gangen her, men fikk ikke lov av legen :P Like greit egentlig, hadde ikke behov for det sist og det spiller jo ikke noen rolle egentlig. I verste fall gir det falsk trygghet :( Selv om jeg skjønner hvorfor folk gjør det, man har behov for forskjellige ting for å roe seg ned, og da er det bedre å gjøre det enn å stresse masse. Stress er i alle fall IKKE bra for babyen ;)

Du er kjempe heldig! Jeg gjør det fordi at jeg har mista flere ganger og at andre gangen døde fosteret uten at jeg fikk noe tegn til det. Derfor er det betryggende å se at hcg stiger. Liker å ha kontroll.

Deilig å være avslappet! Jeg er slik som du beskriver. Har lurt litt på det samme,om det er noe galt med meg siden det virker som de fleste andre tester, måler og sjekker alt, men har funnet ut at vi er vel alle bare forskjellige. Nyter det jeg :-)

Jeg er som deg, tar det ganske med ro. Har kun tatt én test, og har ikke planer om å ta flere :) Det er uansett ikke noe å gjøre såpass tidlig.. Men jeg har full forståelse for at det kan være vanskelig å slå seg til ro med at man bare må vente og se! Ventetiden blir ekstra lang om man er bekymret og usikker.. Så da er det sikkert betryggende å kunne måle Hcg o.l. :)

Jeg er så redd for at det skal gå galt nok en gang, så jeg tester nok litt for mye :(

I tillegg er jeg altfor utålmodig til å vente å se hva som skjer :P

Back
Topp