Bkno9964820
Første møte med forumet
Jeg er ganske ny i dette med å prøve å få barn, la meg starte med å fortelle litt om meg selv. Jeg har et barn, og ble gravid den gang fra første forsøk. Nå har jeg prøvd å bli gravid med nr 2, men har ikke lykkes med det. Jeg gikk på hormonfri spiral, og sluttet med det for 10 mnd siden. Siden har det vært vanskelig å bli gravid. De første månedene var jeg ikke så aktiv med prøvingen, vi tenkte det skjer når det skjer. Men det skjedde ingenting, samtidig var menssyklusen blitt ganske uregelmessig. Så jeg bestemte å ta eggløsningstester, alle var negative i flere sykluser, mens mensen uteble over to uker. Dette forårsaket at jeg trodde hver gang at jeg hadde blitt gravid. Så ble det mye testing og mye stress. Gikk da til fastlegen for å ta noen blodprøver, blodprøvene viste at jeg hadde noe uregelmessigheter i hormonene og har dermed ikke hatt noe eggløsning. Jeg ønsket å bli henvist for hjelp, men hun mente at det skulle gå minst et år med aktiv prøving før jeg ble henvist uansett om det var noen tydelige årsaker til min situasjon. Dette var ganske tungt, og jeg satt igjen med en mislykket følelse, fra å få barn med engang til å forsøke flere ganger nå. Dette ble jo så klart en glemme sak angående prøvingen, for jeg fikk ikke lenger eggløsning.
Jeg bestemte meg for å gå til privatklinikk. Der fikk jeg gå på dobbelkur med letrozol, og så ovitrelle etter ultralydsjekken. Hadde et modent egg på 19mm og et annet som var umodent på 11mm. Gynekologen mente jeg skulle ta ovitrelle dagen etter dersom eggløsningstesten fortsatt var negativ, og det var den. Så jeg tok ovitrelle, fikk positiv eggløsningstest dagen etter, vi satt inn aksjer dagen før og de 3 neste dagene for å være sikker.
Fulgte litt med på når ovitrelle gikk ut av kroppen, og det gjorde den 6 dager etter. Da fikk jeg negative tester fram til den dag i dag som er 14 dager siden.
(Beregnes dpo da 12 dager? Litt usikker når første dag blir)
Testdagen var jo idag, og den var negativ, nå sitter jeg her og er litt knust. Vet ikke om det var altfor tidlig test eller ei, men dette var da altså dagen jeg fikk beskjed om å teste.
Siste graviditet fikk ikke jeg positiv gtest før samme dag som forventet mens, alle tester før det var negative. Lurer på om det har noe å si nå.. forventet mens er jo egentlig om 5 dager. Har et lite håp i meg, samtidig som jeg er negativ for dette.
Fremdeles har jeg nesten ingen symptomer. Husker ikke helt når symptomene startet i forrige graviditet. Men tror at det var ganske nærmt uke 5.
vil den testen idag si at jeg ikke er gravid da? Når fikk dere første positive baby strek etter ovitrelle?
Jeg bestemte meg for å gå til privatklinikk. Der fikk jeg gå på dobbelkur med letrozol, og så ovitrelle etter ultralydsjekken. Hadde et modent egg på 19mm og et annet som var umodent på 11mm. Gynekologen mente jeg skulle ta ovitrelle dagen etter dersom eggløsningstesten fortsatt var negativ, og det var den. Så jeg tok ovitrelle, fikk positiv eggløsningstest dagen etter, vi satt inn aksjer dagen før og de 3 neste dagene for å være sikker.
Fulgte litt med på når ovitrelle gikk ut av kroppen, og det gjorde den 6 dager etter. Da fikk jeg negative tester fram til den dag i dag som er 14 dager siden.
(Beregnes dpo da 12 dager? Litt usikker når første dag blir)
Testdagen var jo idag, og den var negativ, nå sitter jeg her og er litt knust. Vet ikke om det var altfor tidlig test eller ei, men dette var da altså dagen jeg fikk beskjed om å teste.
Siste graviditet fikk ikke jeg positiv gtest før samme dag som forventet mens, alle tester før det var negative. Lurer på om det har noe å si nå.. forventet mens er jo egentlig om 5 dager. Har et lite håp i meg, samtidig som jeg er negativ for dette.
Fremdeles har jeg nesten ingen symptomer. Husker ikke helt når symptomene startet i forrige graviditet. Men tror at det var ganske nærmt uke 5.
vil den testen idag si at jeg ikke er gravid da? Når fikk dere første positive baby strek etter ovitrelle?