Testing av dna skade på sæd.

Høsteple

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Hei! Ser medicus tilbyr testing av dna skade i sæd.

Er det noe i dette? Er det bare medicus som tilbyr dette eller er det andre klinikker, inkl det offentlige, som tilbyr dette?

Noen med erfaring?
 
Hei! Ser medicus tilbyr testing av dna skade i sæd.

Er det noe i dette? Er det bare medicus som tilbyr dette eller er det andre klinikker, inkl det offentlige, som tilbyr dette?

Noen med erfaring?
Ingen erfaring, men jeg har tenkt på å ta den testen hvis det drar ut i tid. Det kan jo faktisk være at det er dna-skade på sædcellene som gjør at man mister.

Først tenkte jeg at det var helt unødvendig å ta den, for hva skal man gjøre hvis det er høy skade? Men, og nå må du ikke ta meg på ordet, så leste jeg at dna-skaden ofte dannes på vei ut av testiklene. Da kan jo evt TESE/PESA være et alternativ.

Har ikke hørt om andre enn Medicus som tar testen, men det kan jo være!
 
Hei! Ser medicus tilbyr testing av dna skade i sæd.

Er det noe i dette? Er det bare medicus som tilbyr dette eller er det andre klinikker, inkl det offentlige, som tilbyr dette?

Noen med erfaring?

Vi fikk testet for DNA-skader, etter anbefaling fra Medicus (og fikk beskjed om at resultatene våre var helt fine) - Medicus har jo viet i alle fall en episode av podcasten sin til temaet, og det var interessant for all del, men i etterkant sitter jeg med et inntrykk av at det er litt opphausset fra Medicus sin side. Forskningsresultatene er jo ikke entydige akkurat. Vi har jo slitt med gjentatte tidlige kjemiske, så jeg hadde et håp om at DNA-skader kunne være forklaringen, men tydeligvis ikke.
 
Fikk akkurat anbefaling om å ta denne testen hos Medicus, så vi kommer til å gjøre det. Kan lite om dette temaet egentlig, aldri hørt noe snakk om det i det offentlige så regner med det ikke gjøres der. Vi har ikke funnet noen årsaker til at vi ikke blir gravide, alt er tipp topp. Har hatt to uttak og foreløpig 4 innsett uten hell. Får fine embryo, men Medicus mistenkte dna-skade på sædcellene. Tar 4-6 uker å få svar sa de. Spennende å høre om noen andre her har noen erfaringer :)
 
Back
Topp