AA1991

Andre møte med forumet
Jeg skal til legen i morgen da jeg ikke har fått mensen tilbake på 4 mnd siden hormonspiral-uttak. Har noen tips til hvilke spørsmål jeg bør stille og hvilke tester jeg bør spørre om å få tatt?
 
Jeg skal til legen i morgen da jeg ikke har fått mensen tilbake på 4 mnd siden hormonspiral-uttak. Har noen tips til hvilke spørsmål jeg bør stille og hvilke tester jeg bør spørre om å få tatt?
Henvisning til gynekolog. Be om blodprøver for å sjekke diverse hormoner (stoffskifte burde også sjekkes men da må du be spesifikk om det, det er ikke inkludert i vanlig blodprøver).
Gynekolog kommer også til å sjekke med ultralyd, se om du har cyster eller tegn til pco(s). Mye mulig kroppen din er normal og bare trenger en kickstart om du ikke har hatt problem med dette før spiral. Så du kan spørre om eventuelle piller for å sette i gang systemer i et par mnd for å se om den kommer hver måned etter det.
 
Jeg skal til legen i morgen da jeg ikke har fått mensen tilbake på 4 mnd siden hormonspiral-uttak. Har noen tips til hvilke spørsmål jeg bør stille og hvilke tester jeg bør spørre om å få tatt?
Korleis gjekk det hos legen idag? :)
 
Korleis gjekk det hos legen idag? :)
Tok blodprøve for stoffskifte og annet.
Legen min sa det var helt normalt, men hvis jeg ikke fikk mensen før juni skulle jeg ringe og så henviser hun til gyn med en gang. Har hatt innvendig UL da jeg satt inn spiralen for 2 år siden, alt så normalt ut og hadde masse egg så er ikke bekymret for det. Så nå må jeg vente på svar på blodprøvene og smøre meg med tålmodighet!
 
Back
Topp