Testen blir ikke sterkere

håpienspire

Blir kjent med forumet
604BD467-CFE1-47DB-AFBA-CB1B8D5F1574.jpeg Tok en RFSU test kl 18.30 lørdag kveld, som var positiv og streken kom med én gang. I går tidlig tok jeg en clearblue med ukesindikator 1-2. I dag tenkte jeg å ta en ny RFSU (tidligtesten fra butikken), og jeg tok den på morgenurin, men den har ikke blitt sterkere siden lørdag, og det tok et par minutter før streken syntes greit.
Blir så enormt stressa av den jævla testinga, men klarer jo ikke la være!
Legger ved bilde av de to testene, den øverste er fra lørdag kveld, den nederste er fra i dag morges. På torsdag testet jeg forresten også (for snart én uke siden), og da var tidligtesten helt blenda - så min første positive tidligtest var lørdag.

For det første så vil eg råde deg til å ikke teste mer. Ta heller en blodprøve hos lege å få målt stigning om du er skikkelig bekymra. For det andre, forskjellige tester viser på forskjellig styrke av hormon, så om du absolutt skal teste sånn, så må du bruke like tester å samme tidspunkt(konsentrert urin)

For det første så vil eg råde deg til å ikke teste mer. Ta heller en blodprøve hos lege å få målt stigning om du er skikkelig bekymra. For det andre, forskjellige tester viser på forskjellig styrke av hormon, så om du absolutt skal teste sånn, så må du bruke like tester å samme tidspunkt(konsentrert urin)

Dette er den samme testen som er avbildet, RFSU.. men ulikt tidspunkt da. Men har jo allikevel gått 3 dager mellom, så skjønner ingenting.. vanskelig å la være..

Jeg fikk ikke sterkere strimmeltester. Men fikk 2-3 på clearblue fire dager etter jeg fikk 1-2 :) og kjempe strek på clearblue som viser en strek om man er gravid :) strimmeltestene var ikke så sterke i det heletatt

Men, eh, hvorfor tar du så mange hjemmetester? :oops:

Er det ikke like greit å oppsøke lege først som sist? :Heartred

Nettopp fordi jeg får ikke hjelp av fastlegen.. får ikke ta blodprøve ellernoe:arghh:

Får du ikke tatt en blodprøve om du ettspørr å.ta denne type blodprøve for du er usikker på om du er gravid eller ikke?? :confused:

Eller så kan du prøve å forklare at du har hatt veldig svake positive tester å ønsker å ta en blodprøve for å oppklare om det er hcg der eller ikke.

Byttet nylig lege selv for at legen ikke tok mine ønsker seriøst med f.eks bare en liten ting som det å skulle ta en blodprøve.

Så håper den nye legen jeg har byttet til er mer seriøst og lytter til meg.

Syns ikke at en legen skulle være i veien for å kunne ta blodprøver. Er jo en grunn for at man ønsker å ta blodprøver

Last edited:
Jeg har opplevd at rfsu sine tidligtester har veldig dårlig farge. Det tok noen dager fra jeg fikk svak strek til jeg fikk en mer tydelig strek, så tror det er helt normalt :) Hvis legen din nekter deg å teste så ville jeg ha byttet lege egentlig. Føler ikke det er noe de burde være vanskelige på. Hvis ikke kan du be legekontoret om time hos en av de andre fastlegene dersom det er flere på samme legekontor :)

Vil anbefale å ta ukes indikator test, evt gå på ul i uke 7

G tester er ikke nøyaktig måling av stigning. Normalt sett så blir de sterkere men hver enkelt g-test hr ulik Farge mengde selv om det er samme merke.

vil råde deg til å slutte med hjemmetester da du trolig vil få lite ut av det. Som nevnt over kan du booke TUL privat, samme med blodprøve..om ikke fastlege kontoret gjør det kan man gjøre det privat.

dessverre så er det slik at om du mister/embryo slutter å utvikle seg er det ingenting å gjøre.

Back
Topp