Teste progesteron

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Da har jeg bestilt blodprøve. Må vist taes 6-8 dager før menstruasjon. Hva da når syklusen er litt på tur?
Har jo lagt på 26 dager... Men denne mnd var den på 22. Hva gjør jeg da?

Om jeg har lavt progesteron nivå, hva skjer videre da?
 
Aller helst skal det testes 7 dager etter eggløsning for å få "riktig" resultat :)
Dersom det er for lavt kan det være en idé å prøve progesterontilskudd etter eggløsning
 
Da har jeg bestilt blodprøve. Må vist taes 6-8 dager før menstruasjon. Hva da når syklusen er litt på tur?
Har jo lagt på 26 dager... Men denne mnd var den på 22. Hva gjør jeg da?

Om jeg har lavt progesteron nivå, hva skjer videre da?
Har aldri hørt at de går ut i fra hvor mange dager før forventet mens når man skal ta prøven men heller hvor mange dager etter EL. Det er en uke etter EL at progesteron skal måles.
Ved lavt progesteron nivå så kan man vel få progesteronstøtte. Kan hende det er annen behandling også.
 
Har aldri hørt at de går ut i fra hvor mange dager før forventet mens når man skal ta prøven men heller hvor mange dager etter EL. Det er en uke etter EL at progesteron skal måles.
Ved lavt progesteron nivå så kan man vel få progesteronstøtte. Kan hende det er annen behandling også.
I utgangspunktet sier retningslinjene så så2lang tid før mens pga standardsyklusen
 
I utgangspunktet sier retningslinjene så så2lang tid før mens pga standardsyklusen
Ok. Har bare lest at det skal tas på syklusdag 21 pga at de går ut i fra standaren med at EL er på CD14. Aldri hørt om det andre men er kanskje forskjellige måter de går ut i fra.
 
Ok. Har bare lest at det skal tas på syklusdag 21 pga at de går ut i fra standaren med at EL er på CD14. Aldri hørt om det andre men er kanskje forskjellige måter de går ut i fra.
Det er jo det samme :p
 
Da har jeg bestilt blodprøve. Må vist taes 6-8 dager før menstruasjon. Hva da når syklusen er litt på tur?
Har jo lagt på 26 dager... Men denne mnd var den på 22. Hva gjør jeg da?

Om jeg har lavt progesteron nivå, hva skjer videre da?

Blodprøve skal tas 6-8 dager etter eggløsning. Jeg fikk påvist progesteronmangel forrige syklus. Fikk Femar på grunn av sene eggløsninger og progesteron denne syklusen, og fikk min første graviditetstest med antydning til strek denne syklusen ☺️
 
Back
Topp