Teste på rugedag 8?:)

VenterPåDeg

Forelsket i forumet
Kjæresten reiser ut på jobb på onsdag, da er jeg på rugedag 8:) har så veldig lust å teste når han er hjemme, men er så redd å bli skuffet! Noen som vet hvor stor sjangs det er for positiv test da?:)

Det er vel egentlig lurt å vente litt lenger med å teste, men de to gangene jeg har blitt gravid har testen blitt svakt positivt fra rugedag 8:-) Tvi tvi!

Jeg hadde testa sånn i tilfelle..., men ikke bli skuffa om den blir negativ da, for den kan jo fortsatt bli positiv i mange dager... Lykke lykke til!!

Ferskforsøk?

For EL-sprøyta kan gi falsk positiv i 10 dager etter den ble satt.

Rugedag 1 er dagen etter innsett, iallefall i følge Riksen.,

Jeg testet soleklart positivt på rugedag åtte (ettermiddagsurin, hadde både drukket en del samt tisset kort tid tidligere), men jeg hadde også veldig høyt hcg-nivå (tok blodprøve rugedag 10, så det vet jeg). Ideelt sett er det nok lurt å drøye litt til, ikke minst fordi eggløsningssprøyten kan gi falskt positivt svar lenge etter at den er satt (vet ikke om det er ferskforsøk du har hatt eller ei). Uansett, det er i hvert fall ingen grunn til å miste motet dersom testen skulle være negativ, for det er fryktelig tidlig å teste allerede da. Er den positiv, kan det også være lurt å drøye litt med jubelen selv om du da trolig er gravid. Lykke til dersom du tester onsdag! :)

Med lillemann testa jeg negativt på morgenurin på rugedag 10. Venta da til rugedag 13 og testa igjen på morgenurin. Da var den positiv.

Du KAN være heldig å få positivt utslag på rugedag 8, men det er nok mest sannsynlig at det da er for tidlig å teste.

Det er dere som velger om dere vil teste så tidlig eller ei. Bare husk på at det kan være for tidlig, så ikke fortvil om den blir negativ. Vent noen dager og prøv igjen.

Ønsker lykke til og håper dere får oppleve en positiv test. Det er en fantastisk følelse!

Er ferskforsøk så har tatt eggløsningssprøyte:) men testa på lørdag (7dager etter den ble satt) og testen var da negativ:) så dersom den hadde blitt positiv hadde d nok vært "på ekte":p men vet jo selfølgelig at det er liten sjangs å få positiv så tidlig:) tenkte bare at om det hadde vært muuulig å få det, så er det verdt å prøve:D er jo mye kosligere å gjøre det sammen, enn over telefonen :)

Rugedag 1 er dagen etter innsett. Eg testa negativt rugedag 8, positivt rugedag 9 :)

OK, da er jeg bare på rugedag 7 i dag da? Om man regner dagen etter innsett ?
Jeg tok digital test i dag, stod ikke gravid.
Med tenke på at de sa jeg hadde type 2 egg så mente de jo at det ikke var beste kvalitet. Sa hun jeg pratet med i går da. Men mens har ikke kommet!! Ei jeg kjenner begynte å blø tidligere enn testdag de gangene hun mistet, så jeg får jo fortsette å håpe.. Kanskje det er eggene mine film har altfor dårlig kvalitet rett og slett ...

OK, da er jeg bare på rugedag 7 i dag da? Om man regner dagen etter innsett ?
Jeg tok digital test i dag, stod ikke gravid.
Med tenke på at de sa jeg hadde type 2 egg så mente de jo at det ikke var beste kvalitet. Sa hun jeg pratet med i går da. Men mens har ikke kommet!! Ei jeg kjenner begynte å blø tidligere enn testdag de gangene hun mistet, så jeg får jo fortsette å håpe.. Kanskje det er eggene mine film har altfor dårlig kvalitet rett og slett ...

Det der med kvalitet på egg er det en del klinikker som ikke opererer med lenger fordi "perfekte" egg ikke er noen garanti og "dårlige" egg også ender i graviditet. Men klasse 2-egg er ikke dårlige egg,- det er ikke mange som får klasse 1 har jeg lest.

Det der med kvalitet på egg er det en del klinikker som ikke opererer med lenger fordi "perfekte" egg ikke er noen garanti og "dårlige" egg også ender i graviditet. Men klasse 2-egg er ikke dårlige egg,- det er ikke mange som får klasse 1 har jeg lest.
Ok, ja det er kanskje litt dumt å klassifisere dem✌️
Ja det eneste som er sikkert er jo at ingenting er sikkert før blødning kommer eller blodprøven er negativ Får prøve å være tålmodig 3 dager til

Ok, ja det er kanskje litt dumt å klassifisere dem✌️
Ja det eneste som er sikkert er jo at ingenting er sikkert før blødning kommer eller blodprøven er negativ Får prøve å være tålmodig 3 dager til

Og det er ikke lett :) Ønsker deg lykke til! Ville bare ikke at du skulle tenke så dårlig om eggene dine, det hjelper ikke :)

Back
Topp