Teste? Når syns dere?

H

Helund

Guest
Jeg har aldri testet før test dato før.. Og har heller aldri testet positivt... Men nå lurer jeg på om jeg skal tørre å driste meg til å teste før.. Når tror dere el-sprøyta er ute? Satte den søn 29/1...

Det varierer veldig fra kvinne til kvinne hvor raskt EL-sprøyten er ute av kroppen, også fra forsøk til forsøk. Hos meg ble det gjort en test med blodprøver daglig i 16 dager etter at den ble satt på en av de tidlige rundene bare for å se og den satt faktisk igjen hele 14 dager en av gangene (jeg var ikke gravid altså, bare så det er sagt, det vet vi 100 % sikkert). Det sikreste du kan gjøre i så måte er å teste f.eks. på morgenen på rugedag åtte, er testen negativ da vet du at EL-sprøyten i hvert fall ikke sitter i kroppen. Det blir et vurderingsspørsmål for deg når du evt vil teste. Den gangen jeg lyktes, lyste det en veldig positiv test mot meg på ettermiddag rugedag ni (innsett ble regnet som rugedag én). Da hadde jeg tvillinger i magen og høy hcg-verdi.

Jeg tenkte litt likt som deg, men dristet meg til å teste, og testet svakt positivt, på morgenurin rugedag 12 (innsett=dag1). Sterkere dagen etter, så EL-sprøyta må ha vært ute og nå er jeg 9 uker på vei:)
Kjempespennende dager du har forran deg! Lykke til!

Jeg har funnet ut at el sprøyta må være ute :) testet, og den var negativ... Så den synes hvertfall ikke på tester... Er rugedag 6 i dag (8dpo)... Så den vil uansett ikke vise en graviditet.. Testet med en sånn derre test som du får kjøpt i dagligvare, der stod det jo at man kunne teste alt fra 6-15 dager etter befruktning.. Det var da tidlig..
Nå må dere hjelpe meg med å holde motet oppe jenter... Får jo en dårlig følelse når jeg tester negativt...

Så svakt som min viste dag 12 ville den garantert vært kritthvit så tidlig som det, så det skal du ikke tenke på!

Det er overhodet ikke noe å tenke på at du fikk negativ test nå! Noe annet ville vært unormalt (og da skyldes EL-sprøyten ;) ). Hold motet og de positive tankene oppe, så skal du se dette går bra! :)

jeg tør ikke teste før tiden denne gangen...vet ikke om jeg har nerver til å se på testen engang..drit nervøs.
tidligste jeg har testet var dag 10 , (positiv og ventet tvillinger)

Da jeg hadde frys i august testet jeg negativt på rugedag 12 med hjemmetest, men blodprøven på Riksen rugedag 13 var positiv og viste hcg på 46. Så ikke gå helt i kjelleren over en negativ tidlig hjemmetest!

Jeg skal aldri teste før testdato flere ganger, skuffelsen er bestandig stor når testen lyser negativ.. Selv på testdagen kan det være veldig svak strek, så ikke bekymre deg for en negativ test enda :) Det er veeeldig tidlig i forløpet :) Hold ut!

Takk for svar alle :) jeg har forsonet meg med at det er selvfølgelig for tidlig med en pos test nå, så det er greit :) vet iallefall at el-sprøyta er ute av kroppen mest sanns.. Så da kan jeg leve i håpet litt til!! :)

Noen som vet? Jeg våknet i natt kl 1 med noen sinnsyke smerter i livmora! Det var då vondt at jeg ble kvalm og uvel.. Varte i ca 10 min... Og kl 4 våknet jeg med akkurat det samme!!! Det var ikke så ille denne gangen og ga seg fortere.. Noen som har opplevd det samme?

Krysser alt jeg kan:-) håpe håpe.

Noen som vet? Jeg våknet i natt kl 1 med noen sinnsyke smerter i livmora! Det var då vondt at jeg ble kvalm og uvel.. Varte i ca 10 min... Og kl 4 våknet jeg med akkurat det samme!!! Det var ikke så ille denne gangen og ga seg fortere.. Noen som har opplevd det samme?

jeg hadde det da jeg var gravid bare det varte i noen sekunder om gangen.. krysser for deg ;)

her merker jeg ikke noe som helst...annet enn litt oppblåsthet og stikking pga luftsmerter..og det har jeg hatt hele tiden etter uttak, og kommer nok at jeg ikke er så aktiv av meg nå.

Da jeg ble gravid med lille husker jeg at jeg våkna midt på natta av intense smerter. Testa positiv et par dager etter.

Masse lykke til!!

Klem

Sent from my iPhone using Tapatalk

noen som har begynt å teste?
fikk tester i posten i dag...ikke mange dagene til vi vet.., vil så gjerne vite... istad fikk jeg plutselig mye magverk/murringer... ble livredd måtte løpe på do, for trodde tanta kom... roet seg nå..men du å du så redd jeg ble...kan komme av at jeg holde meg mye i ro og har litt treg mage... og enda reddere blir jeg...6dager til dommen....

noen som har begynt å teste?
fikk tester i posten i dag...ikke mange dagene til vi vet.., vil så gjerne vite... istad fikk jeg plutselig mye magverk/murringer... ble livredd måtte løpe på do, for trodde tanta kom... roet seg nå..men du å du så redd jeg ble...kan komme av at jeg holde meg mye i ro og har litt treg mage... og enda reddere blir jeg...6dager til dommen....

Det har jeg også hatt en del av... Ikke så mye i dag, men i går og forrige dagen hadde jeg MYE murringer som jeg i grunn trodde skulle ta knekken på meg, fy så smertefult! Har sluppet unna i dag med kun litt nå i ettermiddag og litt når jeg stid opp..
Men nå er jeg nervøs siden jeg ikke merker noen ting... Jeg har også treg mage... Det er ikke så digg.. Da kommer også murringene når jeg står opp om morgenen og skal på do... Hmm..

Det har jeg også hatt en del av... Ikke så mye i dag, men i går og forrige dagen hadde jeg MYE murringer som jeg i grunn trodde skulle ta knekken på meg, fy så smertefult! Har sluppet unna i dag med kun litt nå i ettermiddag og litt når jeg stid opp..
Men nå er jeg nervøs siden jeg ikke merker noen ting... Jeg har også treg mage... Det er ikke så digg.. Da kommer også murringene når jeg står opp om morgenen og skal på do... Hmm..

mhm...treg mage og mye luft her og... er vel det som gjør at magen verker tenker jeg...for det er værre på ettermiddagen/kvelden...
ikke bare bare å holde seg mye i ro...men tør ikke annet...begynt å gå litt nå ..

mhm...treg mage og mye luft her og... er vel det som gjør at magen verker tenker jeg...for det er værre på ettermiddagen/kvelden...
ikke bare bare å holde seg mye i ro...men tør ikke annet...begynt å gå litt nå ..

Jeg går tur med hunden daglig.. Og i dag har jeg vasket huset... Har gjort litt hver dag hvertfall nå de siste dagene... Håper de sitter fast i livmora nå!!!

Back
Topp