Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg er veldig ny i denne verden, skal nå gå 100 inn for det og teste med eggløsningstester. Jeg er i dag cd6, og premom sier jo allerede at jeg burde ta en test om dagen.
Så når starter dere med en test om dagen?
Hvilken cd tar dere flere tester om dagen?
Og på hvilken tid?
Morgenurin?
Evt hvordan vet dere når dere skal ta flere tester den ene dagen for å få peak?
Ikke lett å vite hva man skal gjøre i starten
For meg er det nok å ta en om dagen. Jeg har lang LH-topp, så fanger uansettt opp peak på den måten. Men jeg syns testing er gøy, og har derfor gjerne tatt to og tre når nivået begynner å stige et par dager før el. Har ofte testet fra første dag etter mens og til noen dager etter el for å være sikker på at nivået faller, men med regelmessig syklus kunne jeg nok spart meg for mange tester ved å begynne noen dager før forventet el du må nok prøve deg litt fram og bli kjent med testingen og din syklus. Det anbefales jo å ikke ta testene på morgenurin, men for meg har det fungert fint.
Første gang jeg har prøvd el tester denne mnd.
Startet vel cd 9 og har stort sett tatt 1 om dagen, den slo ut på peak i premom appen først på cd 24. Den dagen ble det 3 testerDette er første syklus etter pilleslutt så el kom en uke senere enn antatt. Jeg har vært på do på mårran også tatt test 3-5 timer senere ved neste dobesøk.
Legger ved bilde her. Fortsatte å teste til jeg var sikker på at egget hadde sluppet.
Jeg vet jeg har EL CD12-13 ca. Så jeg begynner å teste CD8. Begynner å teste to ganger om dagen ved CD11 Det beste tidspunktet for testing er mellom klokken 11 og 15, fordi stigningen av LH vanligvis skjer om morgenen, men ikke er mulig å oppdage i urinen før flere timer senere. Jeg passer også på å teste til samme tid hver dag. Lykke til!
Hei, jeg har testet meg i en god stund nå i 6mnd til sammen. Jeg er godt kjent med det. Jeg begynner å teste meg 1 uke før jeg vet jeg får eggløsning. Eggløsning er vanlig å få rundt dag 14-16 etter siste menstruasjon dag. Så det vil si at jeg starter på mellom dag 7-8.
Eggløsningtestene kan taes mellom klokken 10 på dagen - klokken 20 på kvelden , hvor mange har vel ikke så mye og si. Holder kanskje med 2. Jeg tar mine tester på ettermiddagen rundt 15-16 tiden. Er da jeg føler selv jeg får best mulig svar.
Jeg tok en test hver dag fra CD11 og fra CD14 så jeg LH begynte og stige så da testa jeg to ganger til dagen. Fikk Peak på CD16. Bruker babyplan, billigge strimmel og når en legger inn i premom regner den ut stigningen. Lurt og måle på samme tid hver dag. Jeg brukte i tillegg Clear Blue Digital som jeg brukte en gang pr dag fra CD14 til CD16 og da fikk jeg maksimal på fertilitet(de to døgna) en er mest bruktbaf ifølge CB.