Teste doppler tidlig hjemme

Mammatil2.2018.2021

Forelsket i forumet
Dere som har funnet hjerleslaga ved å prøve med doppler hjemme, hvor fant dere hjerteslaga da? Og hvor langt på vei var du da?

Ved førstemann så prøvde ikke legen å høre med doppler før uke 16, og fant da akkurat ved trusekanten eller like over. Testet aldri med doppler hjemme da.

Nå er jeg 7+0 og har fått lånt en doppler av en i familien, og testa bare for moroskyld uten treff, hadde ikke forventet å finne noe heller. Så blir verken ekstra urolig/bekymra av å ikke finne.
Bare nysgjerrig, men lurer da på - dere som fant lyden tidlig med doppler hjemme, hvor langt var du på vei og hvor fant du lyden? F.eks er det helt nede ved skambeinet eller..

Funnet i uke 9 og måtte holde den på akkurat riktig sted for å høre. Litt over trusekanten noe mot venstre.
Finner den mye raskere nå i uke 12. Jordmor klarte ikke å finne i uke 12 fordi de har så dårlig doppler. Litt komisk synes jeg, når jeg har en fra teknikkmagasinet hjemme som finner lyden raskere :p
Man skal ellers bruke doppler så lite som mulig, så ikke let for lenge om gangen om du ikke finner :) ❤️

Back
Topp