Test hos jordmor

Yummy_mummy

Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Var hos jordmor i dag og tok en test jeg ikke husker hva het for å se hvordan jeg hadde det. Hun satte poeng bak alle svarene mine og sa jeg trolig sliter med depresjon. Har dere også fått det hos deres jordmor/fastlege? Nå ble jeg henvist videre til psykolog for å snakke mer om hvordan jeg har det og for å forebygge barseldepresjon.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg tok en slik test på første kontroll, siden jeg sleit med depresjoner i forrige svangerskap. Skal ta den testen igjen etter fødselen for å se om noe har forandret seg.

Håper du får god hjelp hos psykolog da. Er ikke noe gøy å gå med depresjon.
Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Tok det både før og etter i forrige svangerskap.Denne gang går jeg jo bare til legen,så aner ikke om han er like oppdatert på det.

MADRS? har ikke blitt testet selv, men mener å huske at det er noe sånt de heter!?

Sjekket notatene mine nå og testen heter visst EPOS.

Fekk beskjed om at eg skulle ta ein sånn test på neste kontroll. Rekner med at det er samme. Var nye retningslinjer meiner eg ho sa, eg tok den ikkje sist gang.

Skal ta den neste kontroll fikk jeg beskjed om, og etter fødsel.
Tok det lang tid?

Skal ta den neste kontroll fikk jeg beskjed om, og etter fødsel.
Tok det lang tid?

Nei, tok 2 min å fylle ut også satte jordmor poeng mens jeg ventet på å komme inn. Vi gikk igjennom hvert spørsmål. Syns det var veldig greit å få snakke ut om følelsene mine. Hadde behov for det selv om jeg ikke var klar over at jeg skylle ha den tesyen i dag.

Tok det både før og etter i forrige svangerskap.Denne gang går jeg jo bare til legen,så aner ikke om han er like oppdatert på det.
Hvis du føler du har behov for det ville jeg tatt det opp med legen at du har hatt det tidligere og vil ha det igjen dersom du føler for det.

Jordmor snakket om den første gang jeg var der, skulle snakke mer om det neste gang. Godt de fanger det opp tidlig hvis det er noe som ikke stemmer.

Legen har ikke snakket om test nå, men vi snakker om psyke hver gang siden jeg tidligere har vært deprimert og har en deprimert mann. Burde nok ta en igjen nå.

Termin 2.februar 2014

F
Hvis du føler du har behov for det ville jeg tatt det opp med legen at du har hatt det tidligere og vil ha det igjen dersom du føler for det.

Hadde ikke "utslag" sist,og føler det likt denne gang så egentlig ikke.Mye mer bekymret nå,men det er normalt når man er mamma sier de så:-) men disse legene trengs å passes på

Back
Topp