Test etter SA

Medea

Elsker forumet
Hei.

Jeg hadde SA 29.april da jeg var 8+5 uker på vei.
Jeg venter mens rundt 11.juni, men tok en test igår. Klarte ikke å vente til 13.juni fordi jeg har hatt endel graviditetssymptoner.

Brukte Clearblue foressten.
Den viste delvis negativ. Skal prøve å forklare. Den var negativ et minutts tid, med enkelte blå prikker der det skal bli en vertikal strek(Plusstegnet)
Da jeg kikket på testen litt senere var den svak positiv, men jeg er usikker på om det var rett før eller rett etter det var gått 10 minutter.
Står at testen ikke kan leses av etter 10 minutter for da kan det ha blitt endringer på den.....

Kan det være at jeg er gravid, men tok testen for tidlig?
Eller skal jeg se på den som negativ siden jeg er usikker på det der med de 10 minuttene?
Eller rett og slett, kan det være restene etter SA'en som gjør utslag?[8|]

Er det noen som har vært borti noe lignende?[&:]

Er så kjedelig å gå å ikke vite. Skal ta en test på mandag og krysser fingrene for at den slår ut for full telling, for da er det i hvert fall ikke noe tvil [;)]
 
hei, de sier at en strek er positiv uannsett hvor sterk den er....man kan være gravid uten at testen viser det men den viser aldri prikker eller svak strek viss man ikke er gravid...skjønner?[:D]litt innvikkla[:D]jeg tror iallefall du er gravid når testen du beskrev ble sånn, 10 minutter eller ikke.....de ble svak, veldig svak de første gangene til meg oxo, men jeg ventet noen dager så ble den sterkere....den blå streken alltså[:)]ta en ny test du....lykke til

var kansje litt fommlete forklart, men håper du skjønnte det...[;)]
 
Enig at det blir litt forvirrende når du er usikker med de 10min...
Men får satse på at det var før 10min da![;)]
Ta en ny test og si åssen det ligger an...
Kan ikke tenke meg at det er Hcg som er igjen,etter SA.
Så du er nok da isåfall på vei på ny![:D]
Krysser fingre for deg jeg...
 
Jeg hadde SA 28 februar, å fikk vite at en graviditetstest kunne være positiv i flere uker etter på... Så jeg tok en test ca tre uker etter på, bare for å se om alle rester etter SA var borte, testen var negativ så da var alle restene ute av systemet...
Nå prøver vi å bli gravide igjen, men har ikke klaffet så langt, men vi får bare vente, en dag er det min tur til å se + på testen...

Nå er det jo 6 uker siden du hadde SA, så jeg tipper og håper at du er gravid ijenn... [:D]
Kan ikke tenke meg at det er rester igjen så lenge etter...

Lykke til!
 
Hei alle sammen [:)]

Tusen takk for fine svar.

Da krysser jeg fingrene for at jeg er gravid igjen, og at det går bra denne gang.

Så får vi se om på mandag[:)]
 
Hei[:D]

Meg igjen [:)]

Klarte ikke å vente med testing til mandag, så jeg testet meg i dag igjen.
I dag kom det en svak synlig blå strek i plusstegnet, tydeligere enn forrige gang som var for 3 dager siden.

Det burde vel bety at jeg er gravid siden plusstegnet var der lenge før de 10 minuttene testen kan leses av?

Tør liksom ikke helt slippe ut et "Jippi" helt siden testen er svak positiv...
Men jeg kommer nok til å vise testen til samboeren idag, så jeg trur nok det innerst inne at jeg er gravid. [:)]

Er ikke helt lett med disse følelsene bestandig [;)]

Trur nok at jeg tar en test på mandag også, og er den sterkere så tviler jeg ikke lenger i hvert fall.

Ringte legen i dag for liksom å få bekrefta at jeg er gravid, men hun var jo selvfølgelig ikke der idag....

jaja[:)]

Er det foressten noen som vet hvordan en regner ut termin etter en SA?
Blir det første dag i SA'en som er utgangspunktet?
 
Du er nok gravid!!![:D]
Så dette blir jo gøy...
Positiv er positiv,og det er jo såpass lenge siden sa igjen.
Krysser fingre for at det går bra denne gangen da!!![;)]
Ser dere har to barn fra før,er det fler og!?
Bare nysgjerrig,jeg...
Aner ikke åssen du regner termin rett etter sa,bør nok ta det med legen![8D]
Men,lykke til da!
 
Hei [:)]

Ja, det stemmer det. Har ei jente og en gutt fra før. Det er 17mnd mellom dem så de har stor glede av hverandre.[:)]
Samboeren har en datter fra et tidligere forhold og hun blir 10år, så av og til har vi tre barn i huset[:)]
 
17mnd er en herlig alder forskjell!!![:D]
Er rett under 17mnd imellom her da...
Og de har jo så utrolig mye glede av hverandre,håper det blir like bra mellom de og nr 3 og.
Både for dere og oss![;)]
Er det stopp etter nr 3 er kommet eller!? Kan jeg være frekk å spørre hvor gammel du er?[8|]
 
Hei igjen [:)]

Jeg regner med at det er stopp etter nr.3 fordi jeg har hatt to keisersnitt, og da regner jeg med at det blir det tredje gang også. Men jeg har lest om andre som har tatt både 4 og 5 keisersnitt også, så det er vel kanskje individuelt. Får vel beskjed hvis jeg ikke må få flere barn.
Samboeren vil ikke ha flere trur jeg, hvis jeg kan få fler en 3, men det kan sikkert forandre seg det...[;)]

Jeg er forresten 30år.

Skal dere ha flere enn 3 barn da?

Tok test nr 3 idag, og nå er det ingen tvil. Klart og tydelig stod det et fint blått plusstegn på testen [:D]

Krysser fingrene for at det skal gå bra.

Skal spørre legen på fredag om jeg kan bli henvist til en innvendig ultralyd for å få sjekke om alt er bra. Må jo innrømme at jeg går og er redd for en ny SA hver dag.
 
kjenner meg igjen i den frykten du har for en ny sa. jeg har som du kanskje husker også hatt en sa i slutten av april. jeg har ikke barn fra før av heller, og er egentlig litt redd for at jeg ikke skal kunne få bære fram et barn- at noe skal være gale med meg (morkaken eller noe..). men jeg prøver og ikke tenke så mye på det, tar dag for dag og gleder meg over at ting fremdeles går bra[:)]
har bestilt time hos legen til neste uke, da er jeg ca. 5.5 uker på vei, så du skrev at du ønsket innvendig ultralyd. hvor tidlig kan en egentlig se et embryo/ foster, vet du? hvordan har du tenkt å gå frem med dette svangerskapet? jeg tenkte å skaffe meg en rekvisisjon til en gynekolog slik at jeg kan få tett oppfølging..

vi er forsåvidt i ganske like situasjoner, hadde vært fint om vi kanskje kunne gitt hverandre råd om ting og tang etterhvert som de oppstår..[;)]

krysser fingrene for at vi klarer å bære frem de små spirene våre!!![:)]
 
Hei Nadia[:)]

Har lest at en kan se/høre fosteret når en er 6 uker på vei. Når en ser at hjertet dunker er det vist 95% for at fosteret klorer seg fast, og det går bra.[:)]

Legen spurte meg rett etter Sa'en om jeg syntes det var trist at det skjedde, og det sa jeg jo at det var. Så da burde jo ikke det bli et problem for henne å henvise meg til en slik undersøkelse. Er jo ikke bra å gå å engste seg[:o]
Vet ikke om jeg for min egen del trenger flere UL før den obligatoriske. Må nesten ta det som det kommer trur jeg...se hva jeg føler

Holder gjerne kontakten med deg. "Fint" å treffe andre i samme situasjon, selv om det ikke er en situasjon jeg unner noen...hvis du skjønner hva jeg mener [:)]

Krysser fingre og tær og alt som går an å krysse for at dette går bra[:)] for oss begge[:)]
 
Hei igjen![:)]
Så du har hatt 2 ks...har det vært planlagt eller!?
Er jo greit å stoppe opp på 3,om man er fornøyd.
Egentlig så ønsker jeg meg 4 barn,men er jo mulig vi får mer enn nok med 3 da-det får tiden vise![;)]
 
Hei Star83 [:)]

Ja, jeg har hatt 2 keisersnitt, men de var ikke planlagte.

Utviklet svangerskapsforgiftning, mild, helt på slutten av svangerskapet med første mann. Ble lagt inn på temindatoen, og ble satt på 3 kurer for å prøve å få satt i gang fødselen. Dette funket dårlig, så da ble jeg satt på drypp, og de tok fostervannet.
Siden jeg hadde høyt blodtrykk pga forgiftninga, skulle de sette epidural på meg. Jeg skulle bøye meg framover med hodet så langt ned mellom beina jeg kunne klare[>:], men da fikk jeg veldige smerter i underlivet og sa dette, men de hørte ikke på meg.[:(]
Så ble det et veldig kaos rundt meg før jeg forstod at fosterlyden gikk drastisk ned.
Da kom legene fram til at nå holdt det med alle forsøk så det ble keisersnitt.

Med nr.2 ble jeg fortalt på en sen UL at ungen lett kunne bli i hvert fall rundt 5kg ved termindato.
5 dager før terminen fikk jeg time på sykehuset for en sjekk. Siden søstra mi hadde fått en unge på 5,7kg ville jeg helst slippe det samme så jeg fortalte at jeg ville helst ha keisersnitt hvis ikke fødselen startet av seg selv innen rimelig tid. Orket ikke å gjennomgå det samme som med 1.mann.
Det skjønte legen godt, og sa samtidig at nesten 70% av alle fødsler de prøver å sette igang ender med keisersnitt![&:]
Så jeg gjorde meg klar til å reise hjemover igjen, men da så legen at jeg hadde høyt blodtrykk, og så ble jeg lagt inn der og da og ungen så dagens lys for første gang den samme kvelden.

Så hvis dette svangerskapet går bra så regner jeg med at det blir keisersnitt det også. Er i hvert fall det jeg har lest meg fram til her og der.

PS. i dag fikk søstra mi enda en kraftig plugg på 5790g, men det gikk heldigvis greit etter flere dager med igangsetting og nester 3 uker påovertid.
Akkurat der har KS en fordel. Da vet du datoen det skjer....[8|]
 
Oki...da skjønner jeg deg![:)]
Svære barn i familien dere da.
Håpe du får greit svangerskap da,ønsker deg masse lykke til![;)]
Så snakkes vi sikkert senere og...
 
Barna mine var vel ikke så veldig store, 4220g og 4410g, men en vet jo aldri på forhånd hvor stort det blir uansett UL eller ikke.

Ønsker deg lykke til med svangerskapet ditt også, og håper du slipper kvalmen din snart[;)] er'kke noe deilig det[:'(]

Så snakkes vi nok[:)]
 
Back
Topp