Test av bilstoler (oppdatert 2024)

SunAndMoon

Forelsket i forumet
Februarhjertene 2025

Hvilken bilstol er dere fornøyd med og hvorfor?

Jeg lurte litt på Cybex cloud, men etter jeg leste dette er jeg usikker.

«Stolene som ikke klarer vår test av frontkollisjon er Britax Römer Baby-Safe 2 i-Size, Cybex Cloud Z i-Size og Maxi-Cosi Coral. Det er viktig å understreke at alle disse stolene er godkjent etter i-Size standarden som de er produsert etter, og at de tilfredsstiller kravene til kollisjonssikkerhet i standarden.»

 

Hvilken bilstol er dere fornøyd med og hvorfor?

Jeg lurte litt på Cybex cloud, men etter jeg leste dette er jeg usikker.

«Stolene som ikke klarer vår test av frontkollisjon er Britax Römer Baby-Safe 2 i-Size, Cybex Cloud Z i-Size og Maxi-Cosi Coral. Det er viktig å understreke at alle disse stolene er godkjent etter i-Size standarden som de er produsert etter, og at de tilfredsstiller kravene til kollisjonssikkerhet i standarden.»

Går for en brukt BeSafe izi go modular x1 i-size (2022-modell) til 450 kroner. Så kommer vi til å kjøpe 2-4 besafe stretch, slik at ungene kan sitte bakovervendt i ca. 7 år. De må vi kjøpe nye, fordi levetiden til en stol er cirka 7-8 år, og vi trenger minst to i 7 år. Hadde ikke de to eldste vært så tett i alder hadde vi klart oss fint med besafe izi plus x1. Men siden den går til cirka 5 års alder, mangler vi ett år på den.

Så i starten har vi nok én BeSafe izi go modular x1 i-size, én besafe izi plus x1 og én besafe stretch i hver bil. Men når babystolen skal ut, blir det antagelig en besafe stretch til, til hver av bilene.
 
Går for en brukt BeSafe izi go modular x1 i-size (2022-modell) til 450 kroner. Så kommer vi til å kjøpe 2-4 besafe stretch, slik at ungene kan sitte bakovervendt i ca. 7 år. De må vi kjøpe nye, fordi levetiden til en stol er cirka 7-8 år, og vi trenger minst to i 7 år. Hadde ikke de to eldste vært så tett i alder hadde vi klart oss fint med besafe izi plus x1. Men siden den går til cirka 5 års alder, mangler vi ett år på den.

Så i starten har vi nok én BeSafe izi go modular x1 i-size, én besafe izi plus x1 og én besafe stretch i hver bil. Men når babystolen skal ut, blir det antagelig en besafe stretch til, til hver av bilene.
Takk for god informasjon. Er det sånn at dere da bruker samme basen til alle setene?
 
Takk for god informasjon. Er det sånn at dere da bruker samme basen til alle setene?
Det er bare babybilstolen som har en «base». Isofix går som regel ikke høyere enn 20kg, så om man kjøper én base og en ny stol etter babystolen, varer den som regel til 3-4 års alder. 4 på de fleste tror jeg. Men vi ønsker å ha barna bakovervendt så lenge som mulig. Derfor bruker vi bakovervendte beltefestede stoler fra vi har blitt ferdig med babybilstolen.

Mannen har riktig nok isofix-stoler i sin bil, husker ikke merker på dem, fordi bilen er så liten at vi måtte ha noen som kunne snus. Men nå må han kjøpe ny bil siden vi får en tredje unge (er fireseter), og ungene vokser snart ut av stolene (eldste er 3 år), så derfor må vi ha FIRE nye stoler ila høsten/vinteren. :schocked028 Pluss en brukt babybilstol da. Mamma har pleid å sponse «én bilstol», men hu tror det koster 2500 og alle har fått det. Så det dekker ikke én av de fire nye vi trenger engang. En stretch på salg kan vi kanskje få til 5500, håper jeg. Følger med! Svindyrt, og vi har råd, men kjennes likevel dritt at du vet det er betydelig gevinst for produsenten på slike gjenstander, men at de kan selge det for så mye fordi det er så viktig for foreldre… Kjøpekraften og -viljen er der…
 
Back
Topp