Test av barneforsikring

[Hildemor]

Elsker forumet
Trodde jeg hadde en skikkelig bra forsikring jeg,men nå så jeg på tv2 hjelper deg at den kanskje ikke var så bra alikevel[&:]

Jeg har if,hva har dere? Gjensidige kom best ut forresten. Må finne frem papirene å lese iallefall,for trodde if dekket uføretrygd jeg[&:] kom frem at if ikke dekker astma,allergi osv også..kjenner jeg ble litt irritert nå[:'(]

Først..........vær litt kritisk til tester fra TV2 hjelper deg

jeg har selv gjensideige, etter mye forsking og kun pga uføredekningen, alt annet er egentlig veldig lite viktig i forhold....en må og passe på at uføreforskringen gjelder for både ulykke og sykdom.

Enig BB. Men jeg sjekka alt dette når jeg skulle ha forsikring. Hadde ace før,men skifta til if for den var bedre..passet på at alt skulle være dekket... men nå må jeg virkelig sjekke om alt stemmer...[&:]

Utdrag fra testen:

Gjensidige, SpareBank 1 Livsforsikring, Storebrand og Tennant. Alle fire selskapene tilbyr både engangsutbetaling ved minst 50 % arbeidsuførhet og uførepensjon. I tillegg har Gjensidige og Tennant 10 utvalgte sykdommer som dekkes med en engangsutbetaling. Det er hovedsakelig på grunn av høy score på de viktigste dekningene, samt konkurransedyktighet på de fleste områder ellers som gjør at de kommer helt på topp.

Skal vi peke ut en vinner blant disse fire, blir det Gjensidige, knepent foran Sparebank 1 Livsforsikring. Dette hovedsakelig på grunn av bred uføredekning, og en omfattende dekning ellers som kan utløse flere utbetalinger dersom skade eller sykdom skulle oppstå.

I neste sjikt følger Terra, Codan, If, Frende og TrygVesta. På bunn kommer Danica og Protector først og fremst på grunn av at de ikke tilbyr dekning ved uførhet. Det er ofte en sammenheng mellom dekning og pris. I både SpareBank 1, Frende og Terra kan du få rimelig barneforsikring med uføredekning ved minst 50 prosent arbeidsuførhet, men uten uførepensjon. Skal du ha uførepensjon i tillegg, må du som regel betale opp til et par tusenlapper ekstra hos selskapene.

Vi har fra Frende, gjennom banken min.

så ikke på det jeg.... men så bra at gjensidige kom best ut da[:)] for det har vi[:)]

Er vel den verste mamma'n jeg da... har ikke noe spesiell barneforsikring på henne... enda... bør vel kanskje...
Hva betaler dere for det?

Jeg ender vel med i jernbanebanken der vi har alt annet og er totalkunde. Men hva er viktig å se etter? [8|]

ORIGINAL: Kvitre

Er vel den verste mamma'n jeg da... har ikke noe spesiell barneforsikring på henne... enda... bør vel kanskje...

Jeg ender vel med i jernbanebanken der vi har alt annet og er totalkunde. Men hva er viktig å se etter? [8|]

det som er viktig å se etter er dekning av uføregrad, og om det dekker både etter ulykke og sykdom. dvs.at barnet får en utbetaling hver mnd. i tilegg til det den får fra det offentlige viss hun skulle bli ufør i ung alder.
en ren ulykkesforsikring som de fleste har f.eks gjennom ACE er i mine øyne mer eller mindre verdiløs, vi har ett offtentlig helsetilbud, vi har sykepengeordninger og utgifter til ombygging av bolig etc. ved indvaliditet er ofte dekket av innbofrosikring i tilegg til at det finnes offentlige støtter. det er og veldig vanskelig å erklære ett barb medisinsk invalid, som ofte er den største utbetalingsummen fra slike forsikringer

ORIGINAL: Mamma til Andrea

Juhuuu, vi har valgt en vinner! [:D] Snuppa er forsikret i Gjensidige.

ORIGINAL: Black Beauty

ORIGINAL: Kvitre

det som er viktig å se etter er dekning av uføregrad, og om det dekker både etter ulykke og sykdom. dvs.at barnet får en utbetaling hver mnd. i tilegg til det den får fra det offentlige viss hun skulle bli ufør i ung alder.
en ren ulykkesforsikring som de fleste har f.eks gjennom ACE er i mine øyne mer eller mindre verdiløs, vi har ett offtentlig helsetilbud, vi har sykepengeordninger og utgifter til ombygging av bolig etc. ved indvaliditet er ofte dekket av innbofrosikring i tilegg til at det finnes offentlige støtter. det er og veldig vanskelig å erklære ett barb medisinsk invalid, som ofte er den største utbetalingsummen fra slike forsikringer

Åkæi, takk [:)]
Får vel se og få ut finger'n snart [8D]

ORIGINAL: Zlimet

Har også if. Men det er fordi de sa at de var best i test [8|]

Var det jeg trodde og[8|] 

Back
Topp