Test av barnebilseter

MrsQuattro

Glad i forumet
Tenkte å dele litt info med dere..

Bladet Motor kom ut her forrige dagen, og der var det mange sider om barnebil seter, og tester av de. Hvem som er best, mindre bra og rett og slett farlige..

Er kanskje mannen i huset som stortsett leser det bladet, men ta en titt dere også hvis dere har det.. Usikker på om en får kjøpt det i butikk...[8|] Er et NAF - medlemsblad..

Eller.. man kan følge med på tv2 hjelper deg som faktisk skryter av en fremovervendt bilstol.. LIVSfarlig! Jeg har sluttet å tro på slike tester jeg, vet ikke helt hvor troverdige de er lengre, mye feilopplysninger som kommer frem, og det er de ikke alltid like flinke til å rette opp i... Penger under bordet? Neida, kanskje ikke så hysterisk? Men jeg tror ikke en skal stole blindt på testene :) Nå har jeg ikke lest den i NAF-bladet da, så den skal jeg ikke si verken pos eller neg om ;)

Men det som er viktig:
http://www.youtube.com/watch?v=eSvCogiauiw En viktig vekker når en skal kjøpe bilstol. Ikke vurder fremovervendt til et lite barn! [&:]
Og om man kjøper brukt er det lurtå vite forhistorien til stolen. Har den vært i bilulykke? Har den skader? Isåfall skal den ikke brukes. Tryggtrafikk skriver mange gode råd :)

Her blir det acta graco.

Det gikk på sikkerhet der også, og påpekte bakovervendt til en viss alder.. Det var MaxiCosi cabriofix som kom best ut i test, og den eneste som fikk "meget bra".. Den er forøvrig på tilbud på BarnasHus i disse dager..

NAF er jo en uavhangig instans, så tror vel ikke det er kjøpt og betalt igrunn..

Var vel en 8-10 sider med info, tester, sikkerhet osv..

Har sett det, og heldigvis så har vi maxi cosi`en som kom best i test etter lillegutt. [:)]
Men syns det er veldig dumt at de nesten bare tester fremovervendte-stoler fra 9 kg og oppover. Jeg personlig syns det er viktigere å teste bakovervendte-stoler fra 9 kg og oppover!

Vi har maxi cosi fra forrige (med base), veldig fornøyd med det!

Jeg skjønner ikke hvorfor maxicosi vinner disse testene jeg? Synes ikke den virker like sikker som mange andre stoler, feks sidekolisjon og støtte rundt hodet? Også er det kun 3punktseler? En liten bilstol som barnet fort vokser ut av?

Men hver sin smak ;) Her får aldri en maxicosi sette sine bein

ORIGINAL: Tomlinge

Jeg skjønner ikke hvorfor maxicosi vinner disse testene jeg? Synes ikke den virker like sikker som mange andre stoler, feks sidekolisjon og støtte rundt hodet? Også er det kun 3punktseler? En liten bilstol som barnet fort vokser ut av?

Men hver sin smak ;) Her får aldri en maxicosi sette sine bein

Liten og liten, trur nok ikke den er så mye mindre enn de andre stolene. Gutten min brukte den til han va ca 10-11 måneder før vi byttet. Har ei veninne som hadde Acta Graco til jenta si som er like gammel som gutten min og hun byttet så og si samtidig.

Låla: Hehe, vi opplevde det motsatte [:D] 

åja... hehe [:D]

God stol i hvert fall.[:)]

Eller.. man kan følge med på tv2 hjelper deg som faktisk skryter av en fremovervendt bilstol.. LIVSfarlig! Jeg har sluttet å tro på slike tester jeg, vet ikke helt hvor troverdige de er lengre, mye feilopplysninger som kommer frem, og det er de ikke alltid like flinke til å rette opp i... Penger under bordet? Neida, kanskje ikke så hysterisk? Men jeg tror ikke en skal stole blindt på testene :) Nå har jeg ikke lest den i NAF-bladet da, så den skal jeg ikke si verken pos eller neg om ;)

Men det som er viktig:
http://www.youtube.com/watch?v=eSvCogiauiw En viktig vekker når en skal kjøpe bilstol. Ikke vurder fremovervendt til et lite barn! [&:]
Og om man kjøper brukt er det lurtå vite forhistorien til stolen. Har den vært i bilulykke? Har den skader? Isåfall skal den ikke brukes. Tryggtrafikk skriver mange gode råd :)

Her blir det acta graco.

(sniker litt jeg da[;)])

Smart valg... Vi har acta graco, og er superfornøyd!! Jenta vår er 10 mnd, og hun passer enda i det!! Solid, stor og trygg bilstol, for dem vi elsker mest[:)]

Back
Topp