Jeg leste noen av kommentarene til det gry Hay mente om grøten og ble usikker på om hun har rett i det hun sier. Jeg er litt tilbøyelig til å tro at Nestle er typen til å kjøpe seg god omtale. [&:]
Her er en av kommentarene som gjorde meg litt usikker på om det Gry Hay sier er rett:
"Kathrine
11 feb 2009BRA med gluten???
Gry Hay! Hva får deg til å tro at Gluten er BRA for barn?? Det er jo helt absurd! Nestlè har vel BETALT deg for å anbefale grøtene sine? Basert på 17 år med sudier av Ernæring, sier jeg deg dette: dropp grøten! Gi barna morsmelk/morsmelkerstatning(soya basert) og Banan og Avocado-purè (selvlaget) som første mat! Helt genialt! Tilfører de alt-for-kriiserte, men essensielle fettsyrene vi mennesker trenger! Alt for mange i Norge (barn og voksne) sliter med Diabetes, allergier, dårlig immunforsvar, som følge av alt for høyt inntak av Korn, stivelsesholdige varer (pasta, brød, poteter og ris!). Også får vi "råd" fra Statens Helsetilsyn om å IKKE spise fett. Helt galt! Jeg er 31 år, har (om 1 mnd) 3 barn, er 175 høy, veier 63 kg (70 nå som jeg er høygravid) har masse energi og har ingen allergier, sjeldent syk osv. Og dette gjelder barna mine også! Takket være LITE GRØT (kornprodukter), og MYE (sunt animalsk fett! Linfrøolje) fett i kosten! Ola Nordmann må gå tilbake til fet kost og lite stivelse, for å få tilbake helsen sin! Skummelt å se noen ANBEFALE glutengrøt etc til barn. Fy!"