test av babygrøt

Petite

Glad i forumet
http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/helse/trim/article416758.ece
Jeg skal snart begynne med grøt og har derfor lest litt, i denne testen vinner nestle sine grøt, fordi de har nok jern, ble overrasket over hvor stor forskjell det var på grøtene . Tenker jo at de til barn er bra, men var ikke alle som var opptimale nei. Hva tenker dere og hvilken grøt liker dere best[:)]?

Eg tenker vi prøver oss frem når den tid kommer eg...
Storesøster her i huset spiste bare HIPP sine, hun NEKTET å spise noen andre...
Så tenker at vi prøver oss litt frem og så får vi heller se hva Lille liker... [:)]

oooog så kommer det jo litt ann på hva man blander grøten med... noen grøter skal jo blandes med vann, men om man blander de med MM eller MME istedenfor så vil jo jerninholdet i grøten øke... [;)]

takk der sa du noe ja, for jeg kommer jo til å blande med mm[:)]

ORIGINAL: Petite

takk der sa du noe ja, for jeg kommer jo til å blande med mm[:)]

[:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]

Æ blande med MME, og buke nestlè sin risgrøt til Julie.

Jeg leste noen av kommentarene til det gry Hay mente om grøten og ble usikker på om hun har rett i det hun sier. Jeg er litt tilbøyelig til å tro at Nestle er typen til å kjøpe seg god omtale. [&:]

Her er en av kommentarene som gjorde meg litt usikker på om det Gry Hay sier er rett:
"Kathrine
11 feb 2009BRA med gluten???
Gry Hay! Hva får deg til å tro at Gluten er BRA for barn?? Det er jo helt absurd! Nestlè har vel BETALT deg for å anbefale grøtene sine? Basert på 17 år med sudier av Ernæring, sier jeg deg dette: dropp grøten! Gi barna morsmelk/morsmelkerstatning(soya basert) og Banan og Avocado-purè (selvlaget) som første mat! Helt genialt! Tilfører de alt-for-kriiserte, men essensielle fettsyrene vi mennesker trenger! Alt for mange i Norge (barn og voksne) sliter med Diabetes, allergier, dårlig immunforsvar, som følge av alt for høyt inntak av Korn, stivelsesholdige varer (pasta, brød, poteter og ris!). Også får vi "råd" fra Statens Helsetilsyn om å IKKE spise fett. Helt galt! Jeg er 31 år, har (om 1 mnd) 3 barn, er 175 høy, veier 63 kg (70 nå som jeg er høygravid) har masse energi og har ingen allergier, sjeldent syk osv. Og dette gjelder barna mine også! Takket være LITE GRØT (kornprodukter), og MYE (sunt animalsk fett! Linfrøolje) fett i kosten! Ola Nordmann må gå tilbake til fet kost og lite stivelse, for å få tilbake helsen sin! Skummelt å se noen ANBEFALE glutengrøt etc til barn. Fy!"

Nei. Det er kjempe vanskelig. Man vil jo bare det beste for barna sine og da hadde det vært mye lettere om de som er "spesialister" på dette kunne vært enige.

Ja det hadde hjulpet litt det altså[:)] Men blir jo corrupte greier å drive å kjøpe opp tester. Skulle vært straffbart! Men foregår det ? Usj og fysj å møkk

Jeg er ikke sikker på om det skjer her i Norge, men Nestle har gjort mye rart opp igjennom åra i mange land. [:@] Så man blir jo litt usikker når de går så tydelig av med seieren i testen. Kan ikke helt få meg til å tro at alle de andre er så "dårlige". [&:]
Sist kjøpte jeg en del babymat i Sverige. Litt tilfeldig at det ble sånn, men vi var på seilferie der når eldstesnuppa var 2 mnd. Måtte jo se om de hadde noe annet enn her og la merke til at maten i middagsglassene så ut som mat ikke bare mos. Kjøpte noen glass og fant ut at de luktet som middag også. Luktet det det stod at de inneholdt. Så da kjøpte vi opp et lager av middagsglass, pureer, grøt og velling der med jevne mellomrom. Sempers velling har begge de andre likt veldig godt. Og begge to er friske sund barn nå. Så det var nok i all fall ikk galt å bruke Semper. ??? Tror jeg.

Tror vi skal ta en Harrytur til Sverige i år også. Blir en del rimeligere også. Hvis man bor i nærheten da!

har tenkt litt på semper grøt, for har hørt folk er fornøyd, me jg vet ikke hva den inneholder i forhold til de andre, med jern og slik, noen som vet. klarer ikke søke det opp[&o]

fant akkurat ut at semper og småfolk er samme firma. småfolk er bare det norske merket dems.
http://www.semperbarnmat.se/var-mat

men det ser ut som om de har mye mer variasjon/mer å velge i i Sverige. sikkert siden de ikke har vært like lenge i Norge.
også er det billigere å handle der, hvis man har muligheten.

tips om saft/juice
leste i noen baby mat bøker jeg har i går at de anbefaler at man gir smaksporsjoner av saft med teskje inntill de kan drikke av kopp/tutekopp. det er bedre for tennene enn når man drikker det av flaske.
av erfaring syns jeg at det i lengden også er lettere. man slipper avvenning fra flaske hvis man lærer de å drikke av kopp. blir litt ekstra søl en liten stund, men de lærer ganske fort. [:D]

ORIGINAL: sirali

fant akkurat ut at semper og småfolk er samme firma. småfolk er bare det norske merket dems.
http://www.semperbarnmat.se/var-mat

men det ser ut som om de har mye mer variasjon/mer å velge i i Sverige. sikkert siden de ikke har vært like lenge i Norge.
også er det billigere å handle der, hvis man har muligheten.

Sist vi var i sverige kjøpte vi en pakke med babygrøt fra 4 mnd. Måtte sjekke etter at jeg leste denne tråden, og jaggu var det ikke Semper! Hadde ikke hørt om merket før jeg, men da hadde jeg flaks [:D] Sjekket på småfolk sine sider og de hadde ikke den grøten... Bruker en ss i mme som velling på kvelden bare, siden jeg ammer enda. Blir nok litt grøt om et par uker når han har blitt 4 mnd

ORIGINAL: GripDagen

Nestle har i sin tid gitt "gratis" prøver med mme til mødre i afrika slik at de skulle bruke det. Endte med at de mistet melka si og blandet den nye melka med "dårlig vann". Mange barn ble syke/døde og mødrene mista melka fordi de hadde brukt mme for lenge. Så sa Nestle, nei vi kan jo ikke gi bort gratis melk, her må vi ta oss betalt. Penger er ikke det det er mest av i fattige områder i afrika, i.e. flere barn sulter...

JA! og de gikk ut med en kampangje i Afrika om at MME var bedre enn MM.. Så de fattige familiene invisterte i MME som de blanda ut i dårlig vatten, i stende for å gi gratis MM[:'(][:'(][:'(][:'(]

Back
Topp