Test av baby krem,såpe og olje

m og mj

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Er det noen som vet hvor jeg kan finne ut om disse tingene er blitt testet? Skal ha førstemann, å vil helst ikke kjøpe ting som kan være farlig. For så test av våtservietter til baby og syntes det var flott for da vet jeg hvilke merke jeg bør kjøpe.
Er jo en jungel av produkter der ute:)
 
Google test og gjerne med "grønn hverdag" da de tester innhold som kan være farlige.
 
Nå kom vel forbrukerrådet med ny test iallefall på våtservietter her om dagen.

Grønn hverdag finnes ikke lenger, så er ikke lett å finne igjen de testene dessverre.

Har du prøvd å Google de produktene du lurer på?

Vi bruker neutral, de er iallefall godkjente.
 
Anbefaler Estelle & Thild sine produkter fra Vitus apotek. De er økologiske og helt uten skadelige stoffer.

Vi har brukt den serien på vår jente som er utsatt for eksem, og huden hennes er helt fin. :)
 
Nå kom vel forbrukerrådet med ny test iallefall på våtservietter her om dagen.

Grønn hverdag finnes ikke lenger, så er ikke lett å finne igjen de testene dessverre.

Har du prøvd å Google de produktene du lurer på?

Vi bruker neutral, de er iallefall godkjente.
Fikk med meg testen for våtservietter, likte den lettere å vite hva man skal kjøpe da.

Lurer jo egentlig på alle typer produkter. Men fikk et tips om at vann, zink salve og våtservietter var alt jeg trengte.
 
Anbefaler Estelle & Thild sine produkter fra Vitus apotek. De er økologiske og helt uten skadelige stoffer.

Vi har brukt den serien på vår jente som er utsatt for eksem, og huden hennes er helt fin. :)
Skal skjekke ut dem :) takk:)
 
Fikk med meg testen for våtservietter, likte den lettere å vite hva man skal kjøpe da.

Lurer jo egentlig på alle typer produkter. Men fikk et tips om at vann, zink salve og våtservietter var alt jeg trengte.
Våtservietter ville jeg styrt unna generelt. Selv om man bruker de beste. Det er mye som blir liggende på hud likevel.

Jeg har brukt tørre kluter, før RIMI ble kjøpt opp hadde de et eget merke med tørre vaskeservietter. Fuktet de med vann og brukte babyolje å vaske med. Evt bare vann ved tissebleier. Mye bedre enn våtservietter.
Apoteket (og andre utsalg nå) har mesoft som fint kan brukes.
Vet at libero har hatt sånne servietter også, men jeg synes RIMI sine har vært best. First price hadde også en gang mener jeg å huske.

Istedet for zinksalve ville jeg kjøpt inotyol på apoteket. Vidundermiddel for sår stump. Og sånt trenger man ikke smøre med annet enn ved sår og rød hud. Minst mulig annet på huden enn naturlige oljer er det beste.

Jeg har brukt babyoljen til libero, den kom godt ut i test på grønn hverdag da eldste her var baby.
 
Den siden finnes ikke, så får ikke opp testene dems :)
Det vet jeg og jeg ba det heller ikke gå inn på siden dems men google.

Hvis du googler "våtservietter grønn hverdag" så får du opp flere forskjellige tester som grønn hverdag har vært med på. Samme med babyolje, zinksalve, solkrem osv.



De som ikke har noe skummelt i seg i noen av produktene opp gjennom årene i testene jeg har lest er coop englamark og aco. Våtservietter vi bruker nå er natusan first touch, det samme med babyolje.
 
Vi har knapt brukt såper til ungene før de er ett år. Det er nok i massevis med vann til å vaske. Men vi bruker mye babyolje til bading og vask av stump. Jeg brukte litt krem på dem dersom de var veldig tørre, og da har jeg kjøpt på apoteket en mild krem uten parfyme.
 
Back
Topp