Terskelen for å ringe føden

Novo

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
☀️Påskeliljene 2026☀️
♡ Babymais2026 ♡
Uff har mange kynnere i dag, målte i en time mens jeg satt og slappet av: 20 stk med 3 min intervaller. Gjør ikke vondt (bare korsryggen og noe ligamentsmerter), så tenker egentlig at det nok ikke er noe farlig men er fremdeles litt i tvil. Samtidig kjenner jeg at det bør mer til før en kontakter føden.. jeg tenker liksom at de har viktigere ting der enn å snakke med meg på tlf. Hva tenker dere- og hvor går terskelen etter deres syn?

Har du født før ?
I utgangspunktet tenker jeg at du ikke burde ha så høy terskel for å ringe. Men jeg skjønner godt hva du mener, og tenker litt sånn selv når jeg gikk og kjente på ubehag en dag. Hvis de går over så går det jo an å vente og se. Men samtidig så skader det ikke å ringe inn å spørre de, bare si du er usikker. De er jo der for å hjelpe oss! :)

Jeg ringer hvis jeg kjenner meg urolig. Synes heller det er opp til føden å avgjøre om jeg trenger en sjekk eller ikke, de vet bedre enn meg:)

Så hvis du er urolig så vil jeg anbefale deg å ringe. De sier jo at vi skal ha lav terskel for å ringe;)

Uff har mange kynnere i dag, målte i en time mens jeg satt og slappet av: 20 stk med 3 min intervaller. Gjør ikke vondt (bare korsryggen og noe ligamentsmerter), så tenker egentlig at det nok ikke er noe farlig men er fremdeles litt i tvil. Samtidig kjenner jeg at det bør mer til før en kontakter føden.. jeg tenker liksom at de har viktigere ting der enn å snakke med meg på tlf. Hva tenker dere- og hvor går terskelen etter deres syn?
Skjønner deg godt, men jeg tror flere av oss har for høy terkel. Ring også tar de en vurdering av situasjonen :)

Jeg ringte i går og fortalte casen og fikk beskjed om å komme inn! Bedre at du ringer og at de kan ta en vurdering :) så jeg hadde ringt :)

Ville nok ha ringt føden om de er så hyppige og ikkje går over sjølv når du kviler :)

Jeg ringer hvis jeg kjenner meg urolig. Synes heller det er opp til føden å avgjøre om jeg trenger en sjekk eller ikke, de vet bedre enn meg:)

Så hvis du er urolig så vil jeg anbefale deg å ringe. De sier jo at vi skal ha lav terskel for å ringe;)
Enig :)

Hvordan gikk det igår? Ringte du?

Hvordan gikk det igår? Ringte du?
Ja takk for råd dere! Jeg ringte og ble bedt om å komme inn - de målte aktivitet og kynnerne og så veldig overrasket ut da de så at kynnerne faktisk kom så ofte og regelmessig. Fikk innvendig og utvendig ul, livmorshalsen var imidlertid lang og alt så bra ut. Så de ga meg muskelavslappende pille og la meg inn så jeg lå over der i natt. Ble sendt hjem i mårres med beskjed om å hvile men har like mange kynnere nå heh så blir ikke klokere på dette x) mulig jeg må ringe inn igjen

Ja takk for råd dere! Jeg ringte og ble bedt om å komme inn - de målte aktivitet og kynnerne og så veldig overrasket ut da de så at kynnerne faktisk kom så ofte og regelmessig. Fikk innvendig og utvendig ul, livmorshalsen var imidlertid lang og alt så bra ut. Så de ga meg muskelavslappende pille og la meg inn så jeg lå over der i natt. Ble sendt hjem i mårres med beskjed om å hvile men har like mange kynnere nå heh så blir ikke klokere på dette x) mulig jeg må ringe inn igjen
Jeg fikk beskjed at så lenge kynnerene ikke gjør noe med livmorhalsen, så var det kun vonde kynnere. Men jeg skulle ha lav terskel på å ringe dem igjen om det ble noen endring osv. Så det er bra de har observert deg! Men føler du deg utrygg osv, så ring igjen :) bedre med en gang for mye enn for lite! Håper det roer seg etter hvert og at du får slappet av litt.

Jeg fikk beskjed at så lenge kynnerene ikke gjør noe med livmorhalsen, så var det kun vonde kynnere. Men jeg skulle ha lav terskel på å ringe dem igjen om det ble noen endring osv. Så det er bra de har observert deg! Men føler du deg utrygg osv, så ring igjen :) bedre med en gang for mye enn for lite! Håper det roer seg etter hvert og at du får slappet av litt.

Å jeg så nettopp innlegget ditt fra tidligere denne uken og var som å lese om meg selv! xD Jeg flyttet selv nettopp til Drammen så var dit vi dro for sjekk ^^, Ble kynnerne dine bedre/roet seg etter sykehus besøket forresten?

Å jeg så nettopp innlegget ditt fra tidligere denne uken og var som å lese om meg selv! xD Jeg flyttet selv nettopp til Drammen så var dit vi dro for sjekk ^^, Ble kynnerne dine bedre/roet seg etter sykehus besøket forresten?
Har fortsatt en del kynnere, men roa seg litt :) men nå fikk jeg bekreftet at alt så bra ut og at kynnerene ikke har gjort noe med livmoren. Så da klarer jeg å roe meg ned :)

Det er føden som vurderer om du trenger å komme inn eller ikke.
Du skal ringe uansett, hvis du føler at du trenger det. Du belemrer ikke dem, dette er jobben deres. ;)

Tenk på det sånn: Hvis vannledningen på badet ditt sprakk, hadde du nølt med å ringe rørlegger? ;)

Jeg hadde mange og veldig sterke kynnere regelmessig fra uke 25, og var inne flere ganger for sjekk.
Jordmødrene trodde jeg hadde rier hver gang, men ctg og UL viste at det "bare" var kynnere.
Jeg tok ekstra magnesium og måtte ta det enda mer med ro enn jeg alt gjorde.

(Babyen kom frisk og fin ut 37+0. ;) )

Mener terskelen for å ringe bør være lav, de er der for veiledning og råd :)
Så jeg hadde ringt!
Heller for mye enn for lite

Back
Topp