Termometer

Missygirl

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Åssen har dere? Øre, rumpe eller panne? Merke, eventuelt erfaring? :)
Har bare et vanlig rumpe termometer nå selv :)

VI har et vanlig rumpetermometer, og en panne- og øretermometer.
Husker ikke merket, men vi kjøtpte det på Clas Ohlson, og det funker veldig fint. :)

Bruker pannetermometer!
Hadde kun rompe, men syns panna er enklere både for meg og barna;)
Kjøpte på apoteket, husker ikke merke..

Har dette brukt det en gang på lille og det gjorde jobben sin det :) Kommer til å måle rektalt de første årene hennes, da det sies å være mest nøyaktig.
Kjøpte også dette når det var 50% på en valgfri vare, til oss voksne og henne etterhvert. Ligger fortsatt uåpna i eska, da vi ikke har hatt bruk for det enda.

Last edited:
Har øretermometer, er veldig fornøyd :)

Her blir tempen målt i stompen. Eneste målinger som er helt nøyaktig. Ville ikke brukt noe annet på jobb, Så da bruker jeg ikke annet på henne heller:p

Har vanlig termometer med bøyelig tupp kjøpt på apoteket. Måler i rompa og brukte det for å sjekke om lille hadde feber nå i forbindelse med vaksinene... Fungerte veldig fint :) kommer nok til å kjøpe et annet når han blir større :)

Har 2 rumpetermometer (en fast og en bøyelig) og en pannetermometer. Sistnevnte er genialt og blir brukt mye. De andre ligger bare der i en skuff :P

Når jeg var i praksis på sykehuset brukte vi øretermometer på pasientene så da tror jeg de er bra nok ;p viktigst er jo å kjenne sin egen normaltemp :)

Back
Topp