Terminregning

Heldig mamma til snart 2

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
Lurer på hva som er den riktige måten å regne termin på, og hva bruker legen? Skjønner det er fire forskjellige måter og det skiller med fire dager. hm..

Aner ikke. Og alle kalkulatorer på nettet viser alle forskjellig :-/

I boka jeg fikk hos legen står denne oppskriften:

Siste menstruasjons første dag
+ 7 dager
- 3 mnd (evnt 9 mnd frem)

Denne fungerer kun om man har 28 dagers syklus, noe jeg ikke har :P

Tja si d... Her i landet regner de vel 40+3 fra første dag i siste mens nå. Uavhengig av hvor lang syklusen er, men gjennomsnittlig er 28 dagers syklus. Hvordan de regner v noe annet v j ikke.

Tickeren min stemmer ikke helt 100% tror jeg. Men fikk iallefall riktig termindato på ut i fra Babyverden sin utregning av termin :)

I boka jeg fikk hos legen står denne oppskriften:

Siste menstruasjons første dag
+ 7 dager
- 3 mnd (evnt 9 mnd frem)

Denne fungerer kun om man har 28 dagers syklus, noe jeg ikke har :P
Hvis d stemmer har j termin tre dager tidligere ;)

Meg tenker at den terminen vi "søker oss fram til" er riktig nok fram til oul. Så finner jo den ut mer nøyaktig termin :)

Hvis d stemmer har j termin tre dager tidligere ;)

Meg tenker at den terminen vi "søker oss fram til" er riktig nok fram til oul. Så finner jo den ut mer nøyaktig termin :)
Ja, det der stemmer ikke for meg, da har jeg termin 8. oktober istedet for 12. oktober. Men jeg har ikke 28 dagers sykluser heller :)

Sist jeg regnet termin selv med syklus på 28 dager bommet jeg på UL termin med 2 dager :P
tror jeg har termin ca 11 oktober denne gangen.. så det blir spennende å se på UL

Jeg brukte en kalkulator på nettet ut i fra 28 dagers syklus og første dag siste mens. Men har hatt litt varierende syklus, så egentlig vet jeg ikke helt!

Hmm, med BV sin app har eg termin 22.10.
Med formelen lenger oppe, så får eg termin 18.10...
Har 28 dagers syklus.
Jaja, blir spennande å sjå uansett :P

Pleier å regne ut fra at EL er to uker før IKM.
Jeg har ikke 28 dagers syklus.

Mine kommer alltid leeenge etter termin, så jeg regner med at denne tassen blir født 10-14 dager for sent..

Nå prøvde jeg denne og da fikk jeg termin en dag tidligere enn på bv, men samme uke 6+0 som på bv, så bv regner kanskje 283 dager? Jaja, ut kommer den nok om det er en dag fra eller til :p *utålmodig*
Skal ikke fortelle hva som er riktig ;) Men, jeg forholder meg til denne, inntil det motsatte er bevist ;p (kilden er i allefall pålitelig ;))
Jeg er også fryktelig utålmodig. Nå venter jeg på at morgendagen skal komme, for da skal jeg lese om uke 6 i svangerskapet :D Prøver å drøye lesinga til den riktige uka kommer ;)

Back
Topp