Terminkalkulatorer

C-tine

Gift med forumet
Mailykke 2018
Kjenner at jeg blir helt matt av disse terminkalkulatorene, og appene som florerer! Får ulike datoer på mens-termin og unnfangelsestermin :wtf:

Hvilken bruker/anbefaler dere?

Siden jeg vet når jeg hadde eggløsning (og samleie såklart), så føler jeg at det blir mer nøyaktig enn å gå ut ifra mensterminen. Disse er ulik, til tross for at jeg legger inn min sykluslengde... Spent på hva legen sier på torsdag :)

*småsprø*

Jeg bruker BV sin og syns den er grei. Når jeg var på TUL så ble jeg satt frem en dag av legen, så den stemte ganske bra på meg

Termin dato kjenner jeg at jeg har lite til overs for [emoji85] gikk åtte dager over termin sist! Så denne gang skal jeg ikke henge meg sånn opp i termin dato som jeg gjorde sist! Så få som kommer på den dato! Går ut fra mens termin enn så lenge selv om han på tul mente jeg var noe kortere på vei

Å føde til termin er vel definert som termindato +- en uke.. ;) Et gjennomsnittlig svangerskap er vel på 40+2. Kjekt å ha en dato sånn i forhold til når man skal på de ulike kontrollene osv., men tror ikke du trenger å tenke så mye på om det er en dag fra eller til. :) Legen min brukte samme som bv - har inntrykk av at de fleste gjør det. Tror også de fleste går ut i fra 28 dagers syklus med eggløsning midt på uansett hva du sier selv ;) Så får du jo ny termin på OUL, og da er det den som følges ;) For din egen del kan det selvfølgelig være moro å gå ut i fra eggløsning for å se om det stemmer med terminen du får på OUL da :)

Jeg kjenner at jeg bryr meg mye mindre om termindato denne gangen. Har ingen apper som kalkulerer heller. Prøver å telle måneder i stedet for dager/uker når det gjelder "nedtelling" til termin :)

Akkurat hvilken dato som er termin, sånn i forhold til når babyen kommer, er ikke så nøye. Det er litt for å kunne lese de små tekstene som følger på hver dag, og vite at det stemmer sånn ca, men mest i forhold til permisjonsstart o.l.
Men men xsmile8

Akkurat hvilken dato som er termin, sånn i forhold til når babyen kommer, er ikke så nøye. Det er litt for å kunne lese de små tekstene som følger på hver dag, og vite at det stemmer sånn ca, men mest i forhold til permisjonsstart o.l.
Men men xsmile8

Da ville jeg gått ut i fra eggløsning og sykluslengde ;) det er nok den som stemmer best overens med OUL :)

Det som er, det er at i Preglife kan man bare legge inn siste blødningsdag, og med 21.08, kommer jeg til termin 31.05. I Babyverden sin app kan man regulere sykluslengden, men med siste blødningsdag 21.08. og sykluslengde på 25 dager, kommer jeg likevel til termin 31.05. Men der kan jeg velge unnfangelse da ;)

Har tatt i bruk begge de to appene nå :wtf:

Det som er, det er at i Preglife kan man bare legge inn siste blødningsdag, og med 21.08, kommer jeg til termin 31.05. I Babyverden sin app kan man regulere sykluslengden, men med siste blødningsdag 21.08. og sykluslengde på 25 dager, kommer jeg likevel til termin 31.05. Men der kan jeg velge unnfangelse da ;)

Har tatt i bruk begge de to appene nå :wtf:
Det er nok fordi de regner unnfangelse 14 dgr før forventet mens og med kortere syklus enn 28 dgr, så vil der fremdeles regnes 14 dgr før mens og dermed bli samme dato. Hadde du derimot lagt inn lengre syklus enn 28 dgr så ville nok utregnet termin blitt forskjøvet med tilsvarende antall dager for at forventet unnfangelse er 14 dgr før forventet mens.

Kanskje et dumt spørsmål men; når man snakker om legebesøk, ultralyd osv, går man til legen etter hvor mange uker man er på vei ift fosteret, eller syklusen? Er i dag rundt 4+4, men fosteret er jo 2 nesten 3 uker.... :p

Back
Topp