Terminkalkulatorer er så forskjellig??

tinas

Forelsket i forumet
Gikk inn på terminkalkulatoren på mammanett og den sier jeg er 8+1 men her inne sier den at jeg er 9+2?? Og babyticker'n sier noe helt anna igjen..?? Skjønner ingenting jeg.. 

Er det ikke sånn at man kan telle seg frem til termindato ved å gå tilbake 3 mnd fra første dag i siste mens og legge til ett år??

Skal på Ul på torsdag så da vet vel legen mer?? 

Pluss på 7 daga, også trekker du fra 3 måneda. Så ska du få riktig termindato =)

Æ hadde siste mens 18.september så da blir det:
18. september + 7 daga = 25.september
25. september - 3 måneda = 25. juni

Håper det hjelper =)

GlædeMæMasse skrev:
Pluss på 7 daga, også trekker du fra 3 måneda. Så ska du få riktig termindato =)

Håper det hjelper =)

Hmm, det stemmer ikke på meg.
Da får jeg termin 15.juni. UL termin er 18 juni (tror legen regner 40+3 dager), mens menstermin min er 17.juni (40+2)

Hmm.. ikke rart man blir forvirra =p virker som om det brukes vældig mange forskjellige metoda rundt omkring! Jaja.. termin e jo bare sånn ca. så vi klarer oss væll =)

Tickeren er feil fordi i usa regner de svangerskapet som 40 uker, ikke 40 uker og 2 dager..
Jeg teller 40 uker og 2 dager fra min forrige mens, da kommer jeg til 4. juni.. Men den "riktige" blir jo i grunn å telle 40 uker og 2 dager fra EL, men jeg venter med eksakt termindato til ordinær ul og går utifra 4. juni til dess!

GlædeMæMasse skrev:

Håper det hjelper =)

Da har vi lik syklus ;)

Back
Topp