Terminkalkulator,

miasme

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2018
rart med ulike datoer på terminkalkulatorer? Her får jeg 15 februar og på NHI sin nettside kommer det 18 januar? Noen som har en forklaring? Sist mens første dag er 10 april

Så store forskjeller har ikke jeg sett. Er du sikker på at du har lagt inn det samme overalt?

Jeg hadde siste mens 18. April og jeg har 26 dagers sykluser. Mens-termin er 24. Januar. Dette stemte på tidlig UL.

Så store forskjeller har ikke jeg sett. Er du sikker på at du har lagt inn det samme overalt?

Jeg hadde siste mens 18. April og jeg har 26 dagers sykluser. Mens-termin er 24. Januar. Dette stemte på tidlig UL.
Huff, jeg har skrevet feil! Mente selvsagt 15 januar

Skal på TUL på onsdag

Huff, jeg har skrevet feil! Mente selvsagt 15 januar

Da ble det mere forståelig [emoji4]

Det er ikke alle terminkalkulatorene som operer med samme svangerskapslengde og ikke alle man får legge inn sykluslengde på heller. Så derfor kan det variere litt.

Kanskje ikke helt det samme, men jeg har termin 29.12. (Den er 100% sikker). Jeg regner at jeg i dag er 14+5, jordmor sier 14+3, i følge størrelsen på babyen på tul er jeg 14+6. Er jo ikke så nøye..men hva er egentlig riktig?

rart med ulike datoer på terminkalkulatorer? Her får jeg 15 februar og på NHI sin nettside kommer det 18 januar? Noen som har en forklaring? Sist mens første dag er 10 april

Siste mens 10.april her også. Termin 18.01. Da regnes det med 40+3 som er standard her i Norge! :) det er noen apper/nettsteder som regner 40+0 eller 40+1 eller 40+2 også.. men 40+3 er vel standarden her i Norge så vidt jeg har forstått.

Slik jeg har forstått det får man riktig termin ved oul? Og da etter mål i fra den.
Det skal uansett ikke avvike i ukesvis fra menstermin fordi da er det vel noe galt?

Jeg er ikke sikker, så derfor svar med spm.tegn :happy:.

Ute for det samme med mange ulike beregninger!
Hadde første dag i siste mens 6.april. Tenker mest på ukeberegningen fra siste mens nå og så tar jeg termin på oul :-) blir sånn midtveis i januar en gang og er ikke så nøye for meg akkurat nå hvertfall med eksakt dato :-)

Ute for det samme med mange ulike beregninger!
Hadde første dag i siste mens 6.april. Tenker mest på ukeberegningen fra siste mens nå og så tar jeg termin på oul :) blir sånn midtveis i januar en gang og er ikke så nøye for meg akkurat nå hvertfall med eksakt dato :)
Nei ikke så nøye men jeg lurer på hvorfor likevel

Kanskje ikke helt det samme, men jeg har termin 29.12. (Den er 100% sikker). Jeg regner at jeg i dag er 14+5, jordmor sier 14+3, i følge størrelsen på babyen på tul er jeg 14+6. Er jo ikke så nøye..men hva er egentlig riktig?
Ja hva er riktig? Vi får bare vente på oul tenker jeg.

Ja hva er riktig? Vi får bare vente på oul tenker jeg.
Ja :P Jordmor regner også min termin til 29.12, men sier jeg er to dager lenger bak enn jeg selv regner. Jaja.

Back
Topp