Terminkalkulator

Toru

Flørter med forumet
Nå blir jeg ikke klok. De forskjellige terminkalkulatorene på nettet sier forskjellig termin dato.
jeg er i dag 6+5 og mammanett sier at jeg har termin 29 april.
Hvilken terminkalkulator har dere brukt på nett? Får vel en mere presis dato på første lege kontroll :)

Jeg brukte babyverden sin, og jeg fikk samme termin hos legen :)

Jeg tror det kommer av at ikke alle sykehusene bruker samme svangerskapslengde. Her er det 40 uker + 3 dager, tror det er dit utviklingen går, men 40+0 og 40+2 er vel også vanlig. Mener også å huske at babyverden bruker 40+3 de og nå :)

Jeg brukte babyverden sin, og fikk samme dato da jeg var på tidlig ul. :)

Jeg har også fått 3 forskjellige, inkludert med legen!
holder meg til unnfangelse frem til oul

Mitt har ikke stemt i det hele tatt. Har hatt lengre sykluser før jeg ble gravid, BV termin (satt etter eggløsning, jeg tok EL-test) og tidlig UL termin satte meg en uke frem. Legen er ikke enig i noen av de :P
Nå går jeg bare etter UL-termin, siden fosteret var for stort til å passe noen av de andre terminene. Så får vi se hva OUL sier!

Mitt har ikke stemt i det hele tatt. Har hatt lengre sykluser før jeg ble gravid, BV termin (satt etter eggløsning, jeg tok EL-test) og tidlig UL termin satte meg en uke frem. Legen er ikke enig i noen av de :P
Nå går jeg bare etter UL-termin, siden fosteret var for stort til å passe noen av de andre terminene. Så får vi se hva OUL sier!
Hva er du iforhold til de forskjellige terminene da? :)

Hva er du iforhold til de forskjellige terminene da? :)

Idag ville BV sagt 10+3, en lege 10+5, en annen lege 11+1 og UL 11+3 (om jeg ikke husker helt feil).
Jeg sa jeg visste ca når jeg hadde EL pga. EL-test, men det mente legen første gang at ikke kunne stemme pga. siste-mens dato... Men har ikke hatt 28-dagers sykluser. Så nå fikk jeg bare beskjed om å gå ut i fra tidlig-UL og vente og se hva gynekologen sier:P Men det vil jo si jeg er en uke lenger enn jeg selv hadde trodd:)

Idag ville BV sagt 10+3, en lege 10+5, en annen lege 11+1 og UL 11+3 (om jeg ikke husker helt feil).
Jeg sa jeg visste ca når jeg hadde EL pga. EL-test, men det mente legen første gang at ikke kunne stemme pga. siste-mens dato... Men har ikke hatt 28-dagers sykluser. Så nå fikk jeg bare beskjed om å gå ut i fra tidlig-UL og vente og se hva gynekologen sier:P Men det vil jo si jeg er en uke lenger enn jeg selv hadde trodd:)

Men det er jo alltid kjekt å bli satt en uke fram ;-)

Jeg selv tror jeg er 10+3 (7.april), legen min tror 11+6) 28.mars, fordi han ikke tar hensyn til at jeg har lengre sykluser. Han gidder heller ikke høre på at jeg vet når EL var.. Så jeg forholder meg til min fram til OUL :-)

Jeg selv tror jeg er 10+3 (7.april), legen min tror 11+6) 28.mars, fordi han ikke tar hensyn til at jeg har lengre sykluser. Han gidder heller ikke høre på at jeg vet når EL var.. Så jeg forholder meg til min fram til OUL :-)
Gidder han ikke ta hensyn til at du vet når EL var? Så rart :P Det er jo det sikreste :)

Like sta som min lege!! :)

Like sta som min lege!! :)

Kjipt når det blir sånn.: Det er jo vi selv som kjenner kroppen våres best.. Er litt irritert på at han ikke er litt villig til å høre på meg en gang :P

Back
Topp