Terminkalkulator

arw1

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Hvis jeg legger inn eggløsningsdato er jeg 4+5 i dag. Om jeg legger inn første blødningsdag i siste mens regner den at jeg er 4+2

Kan noen flinke damer fortelle meg hva som er riktig?
Første dag i sist menstruasjon var 12/1.

Kan være el var nærmere mensslutt enn det terminkalkulatoren regner ut ifra.

Hadde el tidlig, så føler det blir riktig i forhold til befruktningstidspungtet, Meeen det stemmer jo ikke med uker i forhold til siste mens :p
Jaja, er jo bare snakk om 3 dager forskjell :)

Hei! Samme med meg! Om jeg legger inn første dato for siste mens, som var 10. januar, er jeg 4+4 dager, med 26 dagers syklus (som jeg mener den har vært de siste to periodene da), men om jeg regner fra eggløsning/unnfangelse (som jeg tror var den 22.januar, kanskje 21.,) da er jeg 4+6 på vei. Hva er rett? Forvirrende...

Om man regner fra EL så blir jo det mest nøyaktige, da det sier temmelig nøyaktig når du ble befruktet. Når den regner utifra siste mens derimot regner den med en 28 dagers syklus, med EL på dag 14. Så for meg f.eks, blir det helt feil da mine sykluser er på ca 36 dager, med EL på dag 21/22. Så ifølge legen som regner med 28 dagers sykluser så er jeg en uke mer på vei enn det jeg egentlig er, med tanke på når EL var.
...Om noen skjønte noe av det .. :-P :-)

Ja, jeg føler og det blir mer riktig. Men leger og "alle" sier jo at den svangerskapet starter den dagen man får mens.. Men om jeg regner fra unnfangelsen, så stemmer det mer med det som står om embryoet/fosteret i Babyverden-appen

Har litt lange sykluser og regner derfor utifra EL. Tenker at dette blir mest korrekt for meg så lenge jeg testet etter EL :)

Back
Topp